صحرایی در پاسخ به پانا:

پروژه‌های نیمه تمام مدارس از محل مالیات بر ارزش افزوده تکمیل خواهند شد

سیاست دولت تعطیلی مدارس نیست

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت در لایحه بودجه ۱۴۰۳ برای کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس، بخشی در نظر گرفته شد که از محل مالیات بر ارزش افزوده اعتبارات تامین خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پروژه‌های نیمه تمام مدارس از محل مالیات بر ارزش افزوده تکمیل خواهند شد

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار پانا در خصوص در نظر گرفتن بودجه نوسازی مدارس از محل مالیات بر ارزش افزوده، اظهار کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در بحث کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس دیده شد که از محل مالیات بر ارزش افزوده صورت خواهد گرفت.

وی درباره مدرسه فوتبال، گفت: ما دو نوع دبیرستان و مدرسه ورزشی داریم که دنبال این هستیم این دو را یکی کنیم؛ همچنین برخی از باشگاه‌های معروف درخواست مدرسه فوتبال دارند که با دید مثبت آن را بررسی می‌کنیم.

‌وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حقوق نیروهای خرید خدماتی پرداخت نشده است، گفت: سال گذشته زمانی که سرپرست وزارتخانه شدم، خرید خدماتی‌ها ۷ ماه بود حقوق دریافت نکرده بودند؛ ما به دنبال حل این مشکل هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به مساله آلودگی هوا و تعطیلی مدارس، گفت: سیاست دولت به طور عام آموزش و پرورش به طور خاص اصلا تعطیلی مدارس نیست؛ ما باید در زمان آلودگی هوا راهنمای فعالیت داشته باشیم نه اینکه مدارس را تعطیل کنیم. تقریبا در هیچ کجای دنیا این کاری را که ما می‌کنیم، نمی‌کنند. امروز شبکه شاد خوب فعالیت می‌کند و گاهی همزمان 3 میلیون کاربر همزمان دارد. به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که دانش‌آموزان به شکل اجباری تا ۲ ساعت در شاد حضور داشته باشند. طوری برنامه ریزی شده است که حداکثر استفاده از این شبکه بهره برداری شود.

صحرایی درباره دریافت مجوز مدارس خودگردان از آموزش و پرورش نیز خاطرنشان کرد: دریافت مجوز مدرسه بین‌المللی تابع قانون است و قانون در این زمینه روشن است. اکنون نزدیک ۲۰ مدرسه بین‌المللی داریم که تعدادی از آنها برای اتباع است اکنون هم با مراجعه به سازمان مدارس و مراکز غیردولتی می‌توانند مجوز مورد نیازشان را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار