در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی با هم‌افزایی دولت و مجلس

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی درخصوص آخرین وضعیت ادغام صندوق‌های بازنشستگی جهت حل مشکلات این صندوق‌ها توضیحاتی داد و گفت با هم‌افزایی میان دولت و مجلس، می‌توان مشکلات این صندوق‌ها را برطرف کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی با هم‌افزایی دولت و مجلس

بابک حاجی‌حیدری-حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با پانا درخصوص راهکارهای رفع مشکلات صندوق‌های بازنشستگی اظهار کرد: «بخشی از برنامه هفتم توسعه مربوط به ادغام صندوق‌های بازنشستگی است در صورتی که معتقدیم صندوق‌های بازنشستگی در هر بخشی باید مختص به آن بخش باشد یعنی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، لشکری و کشوری هر کدام در حوزه خود کارآمد باشند و وقتی اینگونه باشد مشکلات وجود ندارد.»

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ «مجلس از ابتدا هم موافق جابه‌جایی صندوق‌های بازنشستگی نبود زیرا سازمان تامین اجتماعی مجموعه بزرگی است و باید مزایای کاربران این صندوق از همین صندوق تامین شود. سایر دستگاه‌ها هم همینطور است.»

وی تاکید کرد: «اگر صندوق‌های بازنشستگی در هم ادغام نشود و هر دستگاهی صندوق خود را داشته باشد، برای حفظ منابع سازمان و به کارگیری چرخه اقتصاد در همان مجموعه تبعات مثبتی خواهد داشت. با هم‌افزایی می‌توان آسیب‌ها و نگرانی‌هایی که از مشکلات صندوق‌های بازنشستگی وجود دارد را رفع کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار