دستمالچیان در گفت‌و‌گو با پانا:

احیای برجام به سادگی ممکن نیست

دولت سیزدهم در عرصه بین‌الملل موفقیت‌های چشمگیری داشته است

تهران (پانا) - سفیر سابق ایران با بیان اینکه احیای برجام به سادگی ممکن نیست گفت تا زمانی که آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکنند، بازگشت به برجام معنا ندارد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
احیای برجام به سادگی ممکن نیست

فاطمه بیک‌پور- احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان در گفت‌وگو با پانا در خصوص احیای برجام، اظهار کرد: «برجام در پیچ و خم‌های سختی قرار گرفته که به نظر می‌رسد احیای آن به این سادگی ممکن نیست. چرا که تا زمانی که آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکنند، بازگشت به برجام معنا ندارد. چون ایران تمام تعهدات خود را یکطرفه انجام داده است و نوبت غرب است که به تعهدات خود عمل کنند.»

وی افزود: «در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار داریم و فکر می‌کنم آمریکا در این شرایط برای احیای برجام وقت نمی‌گذارد.»

این کارشناس مسائل بین‌الملل به شرایط کنونی منطقه اشاره کرد و گفت: «بحران اوکراین و بحران غزه شرایط را پیچیده کرده است بنابراین در حوزه احیای برجام نمی‌توان چشم انداز روشن و امیدبخشی داشت. در شرایط مختلف، ممکن است احیای برجام تغییر کند اما در حال حاضر احیای برجام دور از تصور است.»

دستمالچیان بیان کرد: «در دولت سیزدهم، اولویت سیاست خارجی، اولویت تعامل با همسایگان است. برقراری رابطه خوب با همسایگان از سیاست‌های ثابت این دولت بوده است که پیشرفت‌ها و موفقیت‌های چشمگیری داشته است. دولت سیزدهم سعی دارد توازن را در سیاست خارجی منطبق با شرایط و واقعیات برخورد کند. اینگونه نیست که تمامی تخم مرغ های خود را در یک سبد بگذارد و سایر شانس ها را از دست دهد. رویکرد توجه به شرق و غرب رویکردی متوازن و متعادل است. دولت، هیچ مانعی برای کشورها برای تعامل بیشتر ایجاد نکرده است. به خصوص در عرصه بین‌المللی و چندجانبه موفقیت‌های بسیاری از جمله عضویت شانگهای و بریکس و کشورهای سازمان اوراسیا داشته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار