در نشست مدیران مدارس غیر دولتی عنوان شد:

شکل‌گیری هویت اسلامی ایرانی دانش‌آموزان یکی از مهمترین دغدغه‌های آموزش و پرورش است

مهم ترین ارکان سازنده فرهنگ و هویت جامعه، نظام آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 4 با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین ارکان سازنده فرهنگ و هویت جامعه است و جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از سه بعد هویت اسلامی، ایرانی و متجددانه است، بر شکل گیری هویت اسلامی – ایرانی دانش آموزان به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های نظام آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۳۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شکل‌گیری هویت اسلامی ایرانی دانش‌آموزان یکی از مهمترین دغدغه‌های آموزش و پرورش است

نشست مدیران مدارس متوسطه دوره اول،دوم و هنرستان های غیر دولتی با حضور هادی زمانی نژاد؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 4،سید جوادفیاضی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، امیرحسین دلخواه؛ معاون آموزش متوسطه و جمعی از همکاران اداری در مجتمع آموزشی رفاه شرق برگزار شد.

هادی زمانی نژاد با تاکید بر اینکه نظام آموزش و پرورش یکی از مهم ترین ارکان سازنده فرهنگ و هویت جامعه است،تصریح کرد: "تعلیم و تربیت ارتباط مستقیمی با فرهنگ جامعه و خانواده دارد و آموزش و پرورش به عنوان یک سیستم اجتماعی زنده و دارای هویت و اراده است که با همت دانش آموزان و معلمان رقم می خورد این رسالت را بر عهده گرفته است تا ارزش های دینی و ملی را توسعه ببخشد و اگر تربیتی داشته باشیم که صرفا به آموزش دروس ریاضی، شیمی و جغرافیا بسنده شده باشد و دانش آموز فردگرا باشد و به جامعه خودش توجه نکند یا مؤمن و ظلم ستیز نباشد؛ این مدرسه مورد انتظار سند تحول بنیادین نیست."

زمانی نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ترکیبی از سه بعد هویت اسلامی، هویت ایرانی و هویت متجددانه است تاکید کرد: "شکل گیری هویت اسلامی - ایرانی دانش آموزان یکی از مهمترین دغدغه های نظام آموزش و پرورش محسوب می شود. شناخت عمیق هویت ایرانی، اسلامی، افزایش اعتماد به نفس و اطمینان خاطر و سلامت فکری را در دانش آموزان ایجاد می کند. شناسایی و تعیین ساز و کارهای مفید و موثر در تقویت هویت اسلامی، ایرانی در دانش آموزان و معلمان بر عهده مدیران مدارس است."

زمانی نژاد با اشاره به نقش رهبری مدیران در مدارس بیان کرد: "مدیران مدارس، رهبران آموزشی محسوب می شوند که هدایت گران مجموع عوامل آموزشی مدرسه هستند و نقش بی بدیلی در اثربخشی اهداف آموزشی نظام آموزش و پرورش ایفا می کنند. مدیرانی که نقش رهبری دارند در سه بعد ارتباط با خود، ارتباط با همکاران، دانش آموزان و سایر ذینفعان و همچنین ارتباط با مدرسه، در اثربخشی مدیریت مدرسه نقش آفرینی می کنند.دانش آموز محور کار این مدیران است و بر همه جنبه های مدارس اثر می گذارند آنان سیستمی را اداره می کنند که محصول نهایی آن انسان متعلّم است، بنابراین مدیریت و رهبری در مدارس بیشترین تأثیر بر اهداف مدرسه و دانش آموزان می گذارند. اولین رکن اثر بخش مدیریت مدارس اعتقاد کامل داشتن به اهداف تعلیم و تربیت و تعهد نسبت به آن ها است."

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار