مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌ و پرورش:

رسانه شهدا باشیم

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به اینکه نوجوانان باید خودشان الگویی برای خود انتخاب کنند بیان کرد، برای نمایش و نشر آثار دفاع مقدس و آثار و ویژگی های شهدا، رسانه آنان باشید.

کد مطلب: ۱۴۳۲۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
رسانه شهدا باشیم

زهرا پناهی روا، مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت آموزش و پرورش در حاشیه یادواره شهدای دانش آموز بیان کرد: یکی از مهمترین و مؤثرترین برنامه‌هایی که می‌توان به عنوان الگوی راه شهدا به دانش‌‌آموزان ارائه کرد، خود شهدا هستند. برگزاری برنامه‌های کنگره و یادواره‌های شهدا، تعریف نقش شهدا در هشت سال دفاع مقدس برای کودکان، نوجوانان و دیگر اقشار مردم می‌تواند در این یادواره‌ ها و کنگره هایی که به‌ نام شهید و به یاد شهیدان برگزار می‌شود، بر دانش‌آموزان مؤثر باشد. ما باید از طریق یادوارها یک رسانه قوی برای دانش آموزان ارائه بهیم تا آنها در این نسلی که با تهاجم فرهنگی در جنگ نرم و شناختی دشمن مبارزه می‌کنند، خودشان الگوی خود را انتخاب کنند.

وی در ادامه افزود: یکی از اتفاق‌های مبارکی که در چند سال اخیر به خصوص بعد از جنگ تحمیلی اتفاق افتاده است، همین یادواره ها و کنگره ها بوده که یاد و خاطر شهیدان و رشادت های آنان را زنده نگاه داشته است که چگونگی برگزاری آن می‌تواند راهکار دوم باشد. ما در این یادواره‌ها با طلب کار مشارکتی، کارهای هنری، مسئولیت‌پذیری، نقش استعدادها از طریق هنر و فرهنگ و موارد دیگر، الگوی مناسبی را به نوجوانان نشان می دهیم.

پناهی روا خاطر نشان کرد: نمایش روحیه‌ای که شهدا و خانواده هایشان در صبر، مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی داشتند، خواندن وصیت‌نامه شهدا، جملات مؤثری که از آنان باقی مانده است و مواردی از این دست می‌تواند برای نسل جوان و نوجوان تأثیرگذار باشد. امیدوارم نوجوانان به خصوص دختران نسل جدید که مادران آینده هستند و تربیت نسل جدید را بر عهده دارند، در راه ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و ... بتوانند گام‌های مؤثری را بردارند.

وی عنوان کرد: شهدای دانش‌آموز به‌لحاظ سن کمی که داشتند و در نوجوانی راه خود را انتخاب کردند، وقتی‌ که به رهبر خود اقتدا کرده و به صحبت های او گوش می‌دهند، یادآور تبعیت از ولایت فقیه هستند. شهدای ما بهترین انتخاب را داشتند، همه چیز خود را کف دست گذاشتند و به نظام انقلاب اسلامی اهدا کردند. در آن روز امام از نوجوانان و جوانان خواست که جبهه‌ها را رها نکنند، از خاک کشور، انقلاب و اسلام دفاع کنند و حتی ارتش بیست میلیونی را تشکیل بدهند. بنابراین موارد، صحبت‌ها و بیاناتی که مقام معظم رهبری عنوان می‌کند، می‌تواند برای نسل جدید بسیار مؤثر باشد.

خبرنگار دانش‌آموز : آرتمیس رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار