مدیرکل شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش:

شورای آموزش و پرورش، حلقه اتصال بین دولت و ملت است

سمنان (پانا) - مدیرکل شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری و دولت به آموزش و پرورش بر تحقق شعار و اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد‌ و گفت رویکرد وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم، مشارکت و مردمی‌سازی است و در این راستا، پررنگ کردن حضور مردم در مدارس و مدیریت آن با هدف کمک به آموزش و پرورش در حال اجرا است.

کد مطلب: ۱۴۳۱۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
شورای آموزش و پرورش، حلقه اتصال بین دولت و ملت است

هادی عابدی، در دهمین شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، ضمن قدردانی از استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و شورای معاونان و روسای ادارات شهرستان‌ها و مناطق، اظهار داشت: اداره‌ کل امور شوراهای آموزش و پرورش در وزارتخانه، وظیفه دبیرخانه شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها را بر عهده دارد که در ۳۲ استان و ۶۸۴ شهرستان، منطقه برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تصویب ماده یک قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ بر چهار هدف تحقق مشارکت، نظارت مردم، مردمی‌سازی و تسهیل فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش با استفاده از این قانون مترقی و بهره‌گیری از کلیه امکانات استان برای امور آموزشی و پرورشی تاکید کرد.

مدیرکل شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش با استناد به جمله کلیدی مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که عبور از گردنه‌های دشوار پیشرفت بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که آموزش و پرورش با داشتن ۱۶ و نیم‌میلیون دانش‌آموز و یک‌میلیون پرسنل مستقیم به‌تنهایی از عهده اجرای تمام و کمال قوانین برمی‌آید.

عابدی در بخش دیگری از سخنانش شورای آموزش و پرورش را بازوی اصلی اجرای قانون شوراها، عنوان و تاکید کرد: این شورا به‌عنوان حلقه اتصال بین دولت و ملت، قرارگاه اصلی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است و باید زمینه و رشد و نقش‌آفرینی مردم، خیرین و نهادهای انقلابی و مذهبی را در آموزش‌ و پرورش استان‌ها فراهم سازد.

نماز جمعه خاستگاه مطالبه مردم است‌

وی با عنوان این مطلب که سمنان جزء ۱۰ استان برتر کشور است، یادآور شد: نماز جمعه به‌واسطه فرصت مغتنم جهت پاسخگویی به دغدغه‌های مردم در واقع خاستگاه مطالبه مردم است‌ که باید آن را جدی بگیریم و فضاهای آموزشی را نیز در شهرک‌های جدیدالتاسیس پیش‌بینی کنیم.

مدیرکل شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر توانستیم مصوبات شورای آموزش و پرورش را به سمتی برده باشیم که معلمان و دانش‌آموزان توانمند شوند موفق عمل کرده‌ایم.

عابدی تصریح کرد: باید جلسات شورای آموزش و پرورش حداقل ماهی یک‌بار به‌صورت مستمر با دعوت از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده اولیا و مربیان، دانش‌آموزان منتخب از تشکل‌ها و انجمن‌ها و بسیج دانش‌آموزی، مجمع خیرین و پیشکسوتان فرهنگی برگزار شود.

مدیرکل شوراها و مناطق آزاد تجاری وزارت آموزش و پرورش در پایان پیشنهاد داد دوره‌های توانمندسازی و آموزشی ویژه اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار