رئیس ستاد مرکزی اربعین مطرح کرد؛

ارائه پیشنهاد ایجاد شهرک‌های اربعینی در عراق

تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت پیشنهاد ایجاد شهرک‌های اربعینی در شهرهای نجف، کربلا و سایر شهرهای زیارتی به طرف عراقی ارائه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
ارائه پیشنهاد ایجاد شهرک‌های اربعینی در عراق

سیدمجید میراحمدی در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین درخصوص موارد مطرح شده در جلسه گفت: در این جلسه محورهای مورد نظر کمیته‌ها برای طرح با دولت عراق برای همکاری مراسم اربعین سال گذشته بررسی شد. در سایه همکاری صمیمانه بین مسئولان دولت عراق و کشومان در مدیریت اربعین در سال ۱۴۰۲، یک اربعین به یاد ماندنی و رضایت‌بخش برای زائران رقم خورد.

وی افزود: همکاری سازنده و عمیق‌تر با دولت عراق، از اولویت‌های ستاد مرکزی اربعین است که در سفر پیش‌رو مسئولان ستاد اربعین عراق به تهران محورهایی که امروز به مشورت گذاشته شد، مورد بحث قرار می گیرد و مبنای همکاری های دو طرف قرار می گیرد. به روسای کمیته‌های ستاد اربعین ابلاغ کرده‌ایم که با توجه به اینکه امسال حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از ایران عازم عراق شده اند، در اربعین سال ۱۴۰۳ حدود ۵ میلیون زائر خواهیم داشت و مسئولان ستاد اربعین باید براساس همین جمعیت برنامه‌های خود را تنظیم کنند.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور همچنین خاطرنشان کرد: موضوع تشکیل شورای راهبردی با ریاست رئیس جمهور کشورمان بحث شد. این شورا بر اساس دستور رئیس جمهور برای سیاستگذاری کلان اربعین حسینی با مسئولیت خودشان تشکیل خواهد شد. این شورا توسط رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود که در تسهیل امور و برنامه ریزی بهتر سفر اربعین تاثیرگذار خواهد بود.

میراحمدی با اشاره به ضرورت اقدامات فرهنگی برای سفر اربعین، تصریح کرد: بر اساس گزارش رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین، در طی ده سال گذشته بیش از هزار کتاب و مقاله در موضوع اربعین منتشر شده است. امروز هم هفت جلد کتاب در موضوع اربعین رونمایی شد. بحث آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین مورد توجه اعضای ستاد بوده و وزیر کشور شخصا جلساتی را برای آماده سازی زیرساخت‌ها با حضور وزرای مربوطه و استانداران تشکیل داده است و این جلسات ادامه دارد تا زیرساخت‌های کشور تا اربعین سال آینده بهبود یابد تا تردد زائران با سهولت انجام شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادهای ما به طرف عراقی ایجاد شهرک‌های اربعینی در شهرهای نجف و کربلا و سایر شهرهای زیارتی است که آمادگی خود را به طرف عراقی اعلام خواهیم کرد تا وقتی آنها زمین لازم را در اختیار ما قرار دهند با کمک های مردمی و خیرین، شهرک‌های اربعینی را ایجاد کنیم تا زائران در زمان حضور در ایام اربعین از شرایط مناسب و قابل قبولی برای اسکان برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار