محمدبیگی در گفت‌وگو با پانا:

احزاب در زمینه بهره‌گیری از بانوان نخبه و توانمند ضعیف عمل می‌کنند

عده‌ای کمر به تخریب مجلس انقلابی بسته‌اند

تهران (پانا)- رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با بیان اینکه احزاب و گروه‌ها در زمینه بهره‌گیری از بانوان نخبه و توانمند ضعیف عمل می‌کنند، گفت احزاب، گروه‌ها و فعالان حوزه سیاسی همچنان برای تعیین لیست‌های انتخاباتی به اندازه کافی موفق به استفاده از زنان کنشگرِ فعالِ انقلابی نشده‌اند؛ در حالی که ما بانوان کنشگر بسیاری داریم که در عرصه‌های مهم به خوبی درخشیدند و کارنامه‌های درخشانی در زمینه‌های مختلف دارند.

کد مطلب: ۱۴۳۱۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
احزاب در زمینه بهره‌گیری از بانوان نخبه و توانمند ضعیف عمل می‌کنند

فاطمه‌محمدبیگی در گفت‌وگو با پانا در خصوص نقش بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: «امروز بیش از ۶ درصد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که این تعداد حضور بسیار پایین است و باید ارتقا پیدا کند. امروز بسیاری از مشکلات جامعه ما مربوط به حوزه فرهنگی، اجتماعی، خانواده و جمعیت است و عمدتا خانم‌ها می‌توانند در این حوزه‌ها در عرصه سیاست‌گذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بسیار حضور موثر و مهمی داشته باشند. به نظر می‌رسد با توجه به موضوعات مساله محوری در حوزه مجلس شورای اسلامی باید حضور زنان پررنگ‌تر شود.»

سیاست‌گذاری واقعی با حضور بانوان در مجلس

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان به امکان واقعی شدن سیاست‌ها با حضور بانوان در مجلس اشاره کرد و افزود: «هر اندازه که حضور بانوان در مجلس بیشتر شود به واقعی‌تر شدن سیاست‌گذاری‌ها در قوه مقننه کمک می‌شود‌. طبیعتاً این تعداد کم از نمایندگان خانم که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، پاسخگوی نیازهای جامعه‌ای که ۵۱ درصد آن را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، نیست.»

وی ادامه داد: «به واقع فشار بسیاری در موضوعات مختلف به همین دلیل تعداد کم حضور زنان در مجلس شورای اسلامی و نیز انباشته شدن موضوعات وجود دارد. در موضوعات زنان و خانواده، مباحث مربوط به پیگیری حقوق و نفقه زنان، مسائل مربوط به حضانت فرزندان، مسائل حقوقی و بازیابی حقوق دختران، طراحی خانواده مستحکم، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، مباحث حوزه سلامت، خانواده و حتی مباحث گسترده در امور اقتصادی و علم و فناوری زنان دست خوبی بر آتش دارند.»

حدود ۶۰ درصد از رای دهندگان خانم هستند

محمدبیگی ضمن تاکید بر حضور ۶۰ درصدی زنان در بین رای دهندگان، اظهار کرد: «باید حضور بانوان به عنوان کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بیشتر شود. حدود ۶۰ درصد از رای‌دهندگان خانم هستند. همواره بانوان مشارکت اجتماعی بسیار بالایی دارند. متاسفاته ما شاهد هستیم که احزاب و گروه‌ها در زمینه استفاده از بانوان نخبه و توانمند بسیار ضعیف عمل می‌کنند.»

رئیس فراکسیون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده ادامه داد: «تا امروز رصد شخصی من نشان می‌دهد که احزاب، گروه‌ها و فعالان حوزه سیاسی همچنان برای تعیین لیست‌های انتخاباتی به اندازه کافی موفق به استفاده از زنان کنشگرِ فعالِ انقلابی نشده‌اند. در حالی که ما بانوان کنشگر بسیاری داریم که در عرصه‌های مهم به خوبی درخشیدند و کارنامه‌های درخشانی در زمینه‌های مختلف دارند. خوب است که جامعه آقایان و سیاسیون کشور به این موضوع بیشتر توجه کنند تا بتوانیم از بحران‌های اجتماعی جامعه باامید به خدا فاصله گرفته و در جهت رفع آنها گام برداریم.»

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به وجود ناجوانمردی‌ها در فضای رسانه‌ای در رابطه با مجلس یازدهم و دستاوردهای آن، گفت: «ناجوانمردی‌هایی که اخیرا در فضاهای مجازی و فضاهای گفت‌وگو بر علیه مجلس یازدهم و دستاوردهای مجلس انقلابی شکل می‌گیرد، نشانگر این است که عده‌ای کمر به تخریب مجلس انقلابی بسته‌اند. این افراد با توهین، افترا و انتشار اخبار کذب در حال تشویش اذهان عمومی و ناامیدسازی مردم هستند. متاسفانه حمایت کافی در این زمینه از نمایندگان مجلس صورت نمی‌گیرد. ما باید خود تمامی پاسخ‌ها را ارائه کنیم و در مقابل هجمه‌ها ایستادگی کنیم.»

محمدبیگی در رابطه با روشنگری در این زمینه از نهادها و ارگان‌های نظارتی کشور خواستار پیگیری شد و بیان کرد: «باید ارگان‌های نظارتی و امنیتی کشور در زمینه این دروغ افکنی‌ها و مزدوران قلم به دست یک عرصه‌ای جدی برای نظارت بر این اخبار کذب ایجاد کنند. چطور می‌شود که اخبار تخریب نمایندگان انقلابی به راحتی به رسانه‌ای همچون BBC می‌رسد؟ نیاز است بسیاری از افراد که در این زمینه مسئولیت دارند به این سوال پاسخ دهند. البته علیرغم تلاش ما برای روشنگری در این زمینه کلیپ صحبت‌های ما پخش نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار