توضیح ضرغامی درباره کاوش‌های کاخ نیاوران

تهران (پانا)‌ - وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد‌ کاوش‌های انجام شده در مجموعه تاریخی نیاوران مجوز دارد.

کد مطلب: ۱۴۳۱۰۴۲
لینک کوتاه کپی شد
توضیح ضرغامی درباره کاوش‌های کاخ نیاوران

‌به گزارش ‌وزارت میراث فرهنگی، ‌سید‌عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در حاشیه مراسم گشایش هفته پژوهش در موزه ملی ایران گفت: کاوش به منظور دستیابی به اشیای تاریخی و دفینه‌های ارزشمند باستانی جزو وظایف ذاتی وزارت میراث فرهنگی است و مرتبا این کار دارد انجام می‌شود.

او تاکید کرد: اگر بر اساس گزارش‌های واصله، جمع‌بندی این باشد که ما جایی را مورد بررسی قرار بدهیم، با توجه به پروتکلی که در وزارتخانه وجود دارد تیمی با نظارت پژوهشگاه و حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی و مدیر مجموعه مانند نیاوران تشکیل و با عملیات «سونداژ زنی» و کاوش مقدماتی راستی آزمایی می‌کنند و اگر لازم بود کار ادامه پیدا می‌کند.

‌ضرغامی افزود: کاوش در نیاوران بر اساس ضوابط و پروتکل‌های ما دارد انجام می‌شود و به هر نتیجه‌ای برسیم گزارش این کاوش‌ها هم به اطلاع مردم می‌رسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ‌گفت: بسیاری از استان‌ها از من درخواست کاوش دارند، اگر بودجه بیشتری داشته باشیم باید کاوش‌های باستان‌شناسی ما بیشتر از آن چیزی باشد که الان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار