رضایی در گفت‌وگو با پانا:

آمریکایی‌ها بیش از گذشته مسئول نسل‌کشی‌های غزه هستند

برخی کشورهای اسلامی تحت سیطره سیاسی آمریکا هستند

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها بیش از گذشته مسئول نسل‌کشی‌های غزه هستند، گفت وتوی قطعنامه پیشنهادی آتش‌بس غزه توسط آمریکا به معنای مجوز رسمی‌ آمریکا به رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم و کودک‌ کشی و قتل عام زنان در سرزمین‌های اشغالی است.

کد مطلب: ۱۴۳۱۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آمریکایی‌ها بیش از گذشته مسئول نسل‌کشی‌های غزه هستند

ابراهیم رضایی در گفت‌وگو با پانا در خصوص وتوی قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس غزه از سوی آمریکا، اظهار کرد: «قطعنامه‌ای که برای پایان جنگ در غزه در سازمان ملل پیشنهاد شده بود، توسط آمریکا وتو شد. به نظر می‌رسد این وتو به معنای مجوزی رسمی‌ است که آمریکایی‌ها به رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم و کودک‌ کشی و قتل عام زنان و غیرنظامیان در سرزمین‌های اشغالی دادند که باید پاسخگوی اقدام وحشیانه خود باشند. اقدامی که امروز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی انجام می‌دهد، یک عقبه سیاسی دارد که این عقبه سیاسی، دستگاه دیپلماسی ایالات متحده در سازمان ملل و در سایر نهاد‌ها است.»

وی افزود: «حرف اول ما مبنی بر اینکه پشت پرده تمامی این جنایات، آمریکایی‌ها هستند با این رای مشروط، تایید شد و آمریکایی ها بیش از گذشته مسئول نسل کشی‌های غزه هستند.»

زمان آن رسیده که ملت‌ها مثل ملت یمن یک اقدام جدی انجام دهند

این نماینده مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشورهای اسلامی حداقل برای زمانی کوتاه ارتباط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند، گفت: «متاسفانه از اکثر کشورهای اسلامی ناامید هستیم و امید چندانی به حرکات آنها نیست. برخی از کشورهای مدعی اسلامی که در راس جهان اسلام حضور دارند، بعضا حاضر نیستند صادرات خود را به اسرائیل کاهش دهند، کشوری مثل ترکیه که بخش زیادی از نیازهای رژیم صهیونیستی اعم از سوخت، آب و تجهیزات آنها را تامین می‌کند اما به‌جز رجزخوانی‌های پوشالی اقدام عملی دیگری از آن نمی‌بینیم. بعضا کشورهای اسلامی دیگر نیز یا تحت سیطره سیاسی آمریکایی‌ها هستند یا به نوعی مرعوب صهیونیست‌ها هستند و جرات اقدام ندارند. به نظر می‌رسد زمان آن رسیده است که ملت‌ها مثل ملت یمن یک اقدام جدی انجام دهند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار