مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

شالوده برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی‌ نماز است

بجنورد (پانا) - ‌مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی معاونان پرورشی شهرستان‌ها و کارشناسان قرآن، عترت و نماز و مدیران دارالقرآن سراسر خراسان شمالی گفت‌ نماز، شالوده برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۴۳۱۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
شالوده برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی‌ نماز است

میکائیل باقری در این جلسه اظهار داشت: به‌منظور فراگیری و ارتقای کیفی و جذابیت برنامه‌ها و فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی مدارس با تاکید بر اصل مدرسه‌محوری و احیای نقش تربیتی تمام ارکان سهیم و موثر در تربیت، برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ تنظیم شده و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

وی افزود: تمام فعالیت‌های محوری مدارس در قالب پنج محور خردورزی و خود‌مراقبتی، ایمان، امید، هویت و نشاط اجرایی می‌شود و در این راستا بر مشارکت والدین در‌خصوص نقش‌های تربیتی آنان از قبیل نمازیار، رصدیار، اردویار، رقابت‌یار، تشکل‌یار و... تاکید ویژه‌ای شده است.

مدیر‌کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به قابلیت‌های سامانه نورینو تصریح کرد: معاونین پرورشی و کارشناسان مربوطه بر رصد روزانه این سامانه و نسبت به بررسی فایل‌های صحیح‌خوانی نماز دانش‌آموزان، رفع شبهات دینی و مرجعیت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

میکائیل باقری خاطرنشان کرد: طرح اتقان که همان ارتقای توانمندی قرآنی مدیران، معاونین و آموزگاران ابتدایی است از جمله طرح‌های موفق بوده که در سطح خراسان شمالی اجرا شده است.

‌وی ضمن تشکر و قدردانی از مجریان این طرح قرآنی در استان، بر مشارکت حداکثری همکاران تاکید کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: از ایام تابستان که تصمیم به ابلاغ برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی شد سعی کردیم تا در همه جلسات به این موضوع مهم بپردازیم و تمرکز بر این است که پنج برنامه فراگیر مدرسه‌ای را انشاءالله با قوت و قدرت اجرایی و عملیاتی کنیم و با توجه به اینکه ملاک و معیار سنجش و ارزیابی، سامانه نورینو است تلاش داریم با همت همه‌جانبه جایگاه استان را ارتقا ببخشیم.

محمد عقیقی اضافه کرد: در سال تحصیلی گذشته دو جلسه از جلسات شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست شخص استاندار تشکیل می‌گردد به موضوع ساخت و تجهیز نمازخانه‌ها اختصاص پیدا کرده و از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون نیز یک بار این موضوع در جلسه شورای آموزش و پرورش مطرح شده است و از سال تحصیلی گذشته تاکنون ۳۵ باب نمازخانه تحویل مدارس شده است.

وی ادامه داد: در طرح اتقان به وضوح تحرک، تغییر و تحول را بعد از اجرای طرح در حوزه کاری همکارانی که مشارکت داشتند می‌بینیم و به جد عضویت کلیه همکاران را در این طرح در دستور کار داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل تاکید کرد: ترویج فرهنگ اقامه نماز، نماز اول وقت، نماز جماعت دانش آموزی و حضور دانش آموزان در مساجد محل و همچنین نماز جمعه اولویت اول معاونت پرورشی و فرهنگی استان بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار