مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

رشد و پرورش شخصیت دانش‌آموز در مدرسه شکل می‌گیرد

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت در نظام تعلیم و تربیت و با توجه به شش ساحت سند تحول پایه و اساس رشد و پرورش شخصیت دانش‌آموز در مدرسه شکل می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد و پرورش شخصیت دانش‌آموز در مدرسه شکل می‌گیرد

علی مطهری در گردهمایی معاونان آموزش ابتدایی مناطق آموزشی استان بیان کرد: شکل گیری شخصیت دانش آموز از هر بعد که نگاه کنیم در دوره ابتدایی شکل میگیرد، محیط مدرسه باید از لحاظ عاطفی، شخصیتی، فیزیکی و امکانات، به‌خصوص برای دانش‌آموزان دبستانی، همانند محیط خانواده باشد زیرا بعد از خانواده، پایه و اساس رشد و پرورش شخصیت، در مدرسه و گروه همسالان است.

وی گفت: در تعلیم و تربیت عمومی سه موضوع وجود دارد، سواد علمی دانش آموز را بیافزاییم، دوم راه و رسم درست زندگی کردن را بیاموزیم و سوم اینکه در رفتارهای دانش آموز و شهروند حاصل کار این دو موضوع را ببینیم، اما زیر بنای این امر در دوره ابتدایی شکل می‌گیرد.

وی اشاره کرد: ابزار کار معلم کلاس است، مکان و بستری که معلم بتواند به هدفی که در شش ساحت سند تحول به آن اشاره شده دست پیدا کند.

مدیر کل آموزش و پرورش اظهار کرد: طرح شهید همت به دنبال توانمندسازی معلمان و مدیران در چهارچوب سند تحول بنیادین است، اگر معلم و مدیر توانمند باشند و مباحث تبیین شده باشد انتقال آن به دانش آموزان به خوبی صورت خواهد گرفت که در این صورت میتوان گفت یک دانش آموز در تراز انقلاب اسلامی ایران به جامعه تحویل داده ایم.

این مقام مسئول اشاره کرد: اولویت آموزش و پرورش بستر سازی و ایجاد شرایط مناسب برای تمام دانش آموزان است که بتوانند به راحتی تحصیل کنند، این امر در قالب طرح شهید محمود وند از ابعاد گوناگون باید پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار