میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با پانا:

آمریکا حامی جنایت‌ جنگی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی است

ایالات متحده باید قطعنامه آتش بس را پیشنهاد می‌داد نه آن را وتو کند

تهران (پانا) - نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا حامی جنایت‌ جنگی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی است، گفت اگر بخواهیم کشوری را در تاریخ معاصر صد سال اخیر به عنوان نقض کننده حقوق بشر معرفی کنیم، آمریکا به طور کامل نقض کننده حقوق بشر بوده است.

کد مطلب: ۱۴۳۰۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا حامی جنایت‌ جنگی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با پانا در خصوص وتوی قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس توسط آمریکا، اظهار کرد: «این وتو، روشن کرد که آمریکا حامی جنایت‌های جنگی و کودک‌کشی رژیم صهیونیستی است. وتوی قطعنامه آتش بس توسط آمریکا به معنای شریک بودن ایالات متحده در جنایات رژیم صهیونیستی است.»

وی با بیان اینکه آمریکا بیش از همه کشورها، ناقض حقوق بشر است، افزود: «اگر آمریکا مدعی حقوق بشر است، باید این قطعنامه را پیشنهاد می‌داد نه اینکه وتو کند. اگر بخواهیم کشوری را در تاریخ معاصر در صد سال اخیر به عنوان نقض کننده حقوق بشر معرفی کنیم، بعد از استعمار انگلیس، آمریکا به طور کامل نقض کننده حقوق بشر بوده است.»

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «همه کشورهای اسلامی می‌توانند با اتحاد، آرای سایر کشورها را در مجمع عمومی بگیرند. چرا که جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین برای همگان روشن شده است. کشورهای اسلامی می‌توانند به صورت اجماعی در این راستا بیانیه صادر کنند و از این جنایات جلوگیری کنند و اعلام کنند که ادامه این تجاوز و حمله به مردم غزه با اقدامات عملی کشورهای اسلامی رو به رو خواهد شد؛ فشارهای سیاسی و تحریم‌های اقتصادی باید مدنظر قرار گیرد. پیشنهادهای آیت الله رئیسی در نشست سران کشورهای اسلامی باید عملیاتی شود.»

لازم به ذکر است، ساعاتی پیش ایالات متحده آمریکا قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

در این نشست، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رأی گذاشته شد که از از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رأی موافق، یک عضو یعنی ایالات متحده آمریکا رأی مخالف و یک عضو یعنی انگلیس، دیگر عضو این شورای رأی ممتنع دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار