مسئول ایستگاه عملیاتی و پیشگیری آتش‌نشانی مهرآذین ملارد در بازدید از وسایل و تجهیزات مدرسه:

اهمیت به ایمنی مدارس و دانش‌آموزان از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین و والدین است

ملارد (پانا) - مسئول ایستگاه عملیاتی و پیشگیری آتش‌نشانی مهرآذین شهرستان ملارد، طبق دعوت مدیر دبیرستان و بازدید از وسایل و تجهیزات ایمنی مدرسه، اهمیت دادن به ایمنی مدارس و ایمنی دانش‌‌آموزان در مدرسه را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین و والدین کودکان و نوجوانان دانست.

کد مطلب: ۱۴۳۰۲۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت به ایمنی مدارس و دانش‌آموزان از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولین و والدین است

اسماعیل لعلی، مسئول ایستگاه عملیاتی وپیشگیری آتشنشانی مهرآذین شهرستان ملارد، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «ایمنی در مدارس بسیار مهم و ضروری قلمداد می‌شود، زیرا دانش‌آموزان ساعات زیادی را در مدرسه می‌گذارنند. پس اهمیت دادن به ایمنی مدارس و ایمنی دانش‌‌آموزان در مدارس یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌های مسئولین و والدین به شمار می‌آید.»

وی در ادامه افزود: «خطرات فقط در قالب زلزله و آتش‌سوزی اتفاق نمی‌افتد. اصول ایمنی در مدارس باید به صورت کامل رعایت شود. محیط مدرسه باید به شکلی ساخته شود که دانش‌آموزان حتی در زمان عادی و در اثر افتادن، لیز خوردن، نشستن در پشت میز و … نیز از خطرات احتمالی به دور باشند.»

لعلی تشریح کرد: «بررسی دوره‌ای سالم بودن لوله‌ها، موتورخانه و تجهیزات مختلف آن، بخاری‌ها و سایر وسایل گرمایشی انجام شود. تجهیز تمامی پلکان‌ها به حفاظ، فاصله داشتن وسایل بلند مثل میز از پنجره‌‌ها، روشنایی کافی در راه پله‌ها و راهروها، استفاده از کفپوش‌های ایمن، داشتن فاصله مناسب وسایل گرمایشی از وسایل قابل اشتعال از نمونه موارد برای ایمنی مدارس است.»

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: «مدرسه محلی پر تردد و پرجمعیت است و ظرفیت این را دارد که بستر خطرات و حوادث بسیاری باشد. از این رو ایمنی مدارس در بخش‌های مختلف می‌بایست رعایت شود. به عنوان مثال، نوع مواد و مصالح استفاده شده در ساخت بنای مدرسه، باید مقاومت و دوام کافی را داشته باشند.»

مسئول ایستگاه عملیاتی وپیشگیری آتش‌نشانی مهرآذین ملارد تصریح کرد: «تأسیسات استفاده شده از جمله تأسیسات گرمایشی و الکتریکی، باید از بهترین نوع خود بوده و به صورت دوره‌ای مورد بازدید قرار گیرند. در مدارس و محل‌هایی که کودکان در سنین پایینی هستند از دسترس بودن وسایل خطرناک باید پیشگیری نمود و از ایمن‌ترین مصالح استفاده کرد.»

لعلی در پایان تأکید کرد: «از ورود کودکان به هر محلی باید مراقبت کرد و باید تمامی خطرات احتمالی را در نظر گرفت و سعی در آموزش آن‌ها به کودکان داشت تا از بروز اتفاق و یا حادثه جلوگیری شود.»

دانش‌آموز خبرنگار: زینب مسکنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار