سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی:

دانشجویان رویکرد پایان‌نامه‌ها‌ را ‌با نیازهای سازمان نوسازی‌ مدارس منطبق کنند

«توسعه، تعالی و اقتدار کشور» در گروه  اندیشه و تفکر جهادی دانشجویان است

تهران (پانا) - ‌سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهیدرجایی:‌در همایش مدارس ایرانی -اسلامی و مدارس آینده  که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تفکر جهادی دانشجویان را عامل توسعه، تعالی و اقتدار کشور خواند و بر ضرورت مهارت‌محور شدن مسیر آموزش‌های دانشگاه تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۱۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دانشجویان رویکرد پایان‌نامه‌ها‌ را ‌با نیازهای سازمان نوسازی‌ مدارس منطبق کنند

‌به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در پی برگزاری آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، عصر امروز چهارشنبه، پانزدهم آذر‌، در «همایش مدارس ایرانی -اسلامی و مدارس آینده» که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در سالن شهید طهرانی مقدم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برگزار شد، بر ضرورت همکاری‌های علمی، عمرانی و مأموریت محور میان دانشگاه و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تأکید و این همکاری را مایه تحقق و پیشبرد اهداف و مأموریت‌های مشترک برشمرد.

‌جمال‌الدین مهدی‌نژاد؛ ضمن اشاره به مأموریت‌های 7 دانشکده مختلف، ظرفیت‌های موجود مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی، عمران و... دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را مغتنم شمرد و افزود: تمامی دانشجویان مأموریت‌محور، بویژه دانشجویان دانشکده مهندسی عمران، معماری و شهرسازی با توجه به نوع اهداف آموزشی که در این دانشکده‌ها دنبال می‌شود، می‌توانند با سازمان نوسازی مدارس تعامل و همکاری نزدیکی داشته باشند.

‌مهدی‌نژاد خاطر‌‌نشان کرد: دانشجویان دانشکده‌های مهندسی معماری، عمران و برق که پلن‌های تأسیساتی را برعهده دارند، می‌توانند رویکرد پایان‌نامه‌های خود را با نیازهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس منطبق کرده و با طراحی، ارائه و اجرای پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود، همکاری شایسته‌ای با این سازمان داشته باشند.

‌عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان تربیت دبیر شهید رجایی را شایسته‌ترین افراد برای طراحی فضاهای آموزشی، خانه‌های معلم و مراکز آموزشی و رفاهی برشمرد و اذعان داشت: هر پروژه‌ای که به نوعی با طراحی بنا ارتباط پیدا می‌کند می‌تواند با سازمان نوسازی همکاری داشته و در توسعه و نوسازی مدارس سهیم باشد.

‌وی نقش دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در توسعه، تعالی و اقتدار کشور را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: تفکر جهادی دانشجویان، عامل اساسی رشد و تعالی کشور در مقاطع مختلف تاریخی بوده و همین ویژگی می‌تواند در دوره کنونی نیز عامل ترقی و اعتلای کشور شود.

‌مهدی‌نژاد با اشاره به تفکر جهادی شهید طهرانی مقدم و ذکر این عبارت که فقط انسا‌های ضعیف به اندازه امکانات‌شان تلاش می‌کنند، افزود: پارسای بی‌ادعایی که خود دانشجوی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود، تنها با این باور توانست با دستان خالی، بیش از 50 اختراع داشته و جهانی را مبهوت خود کرده و مایه اقتدار کشور باشد.

‌سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مسیر آموزش‌های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را مهارت‌محور خواند و افزود: دانشجویان ما باید مدارس را «قرارگاه رفتاری» بدانند تا بتوانند علاوه بر پیشبرد اهداف و مأموریت‌های آموزشی برنامه درسی، در زمینه‌های معماری و فضا به برآیند‌های آموزشی کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار