مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد:

توزیع شیر بین ۱۱۲ هزار ‌دانش‌آموز‌ استان زنجان

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از آغاز توزیع شیر رایگان برای ۱۱۲هزار دانش‌آموز استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۳۰۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
توزیع شیر بین ۱۱۲ هزار ‌دانش‌آموز‌ استان زنجان

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان روز چهارشنبه ۱۵ آذر‌ در آیین آغاز طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان که در دبستان شهید‌نیک‌خواه برگزار شد، با بیان اینکه مصرف شیر یکی از نیازهای دانش‌آموزان است، اظهار کرد: یکی از اهداف اجرای این طرح، ترویج فرهنگ مصرف شیر بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

علی اسماعیلی با توصیح اینکه به برکت تلاش دامداران، کشاورزان و صنعت‌گران کشورمان، به قدر کافی شیر در کشور تولید می‌شود، افزود: توزیع شیر در مدارس علاوه بر اینکه یک میان‌وعده سالم و مناسب است، می‌تواند تاثیر مستقیمی در دریافت مباحث آموزشی و تربیتی توسط دانش‌آموزان داشته باشد.

این مقام مسئول با توضیح این‌که جامعه آماری این طرح همه مدارس ابتدایی در سطح استان به اتفاق همکاران هستند، گفت: توزیع شیر در مدارس به صورت دو وعده در هفته خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه این طرح حدود ۱۱۲ هزار نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، تصریح کرد: برای اجرای این طرح بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق هدفمندی یارانه‌ها توسط هیات دولت به طور مستقیم به این امر اختصاص داده شده است که بخشی از اعتبارات امسال و بخشی نیز سال آینده تامین خواهد شد.

اسماعیلی با توضیح اینکه چند روزی است توزیع شیر برای مناطق صعب‌العبور و روستایی آغاز شده است، بیان کرد: از روز شنبه نیز مدارسی که در شهرها قرار دارند هفته‌ای دو نوبت شیر دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در این دوره حدود ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار عدد شیر در سطح استان توزیع می‌شود، بیان کرد: امیدواریم این امر شروعی باشد برای اینکه بتوانیم در زمینه تغذیه سالم و جبران سوءتغذیه برخی دانش‌آموزان گامی برداشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار