مدیرکل قرآن، عترت و نماز خبر داد:

ارسال حدود 50 هزار سوال از سوی دانش‌آموزان به سامانه جامع پرورشی و فرهنگی‌

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز گفت‌ براساس هدف خردورزی برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی، تاکنون حدود 50 هزار سوال از سوی دانش‌آموزان به سامانه جامع پرورشی و فرهنگی ارسال شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ارسال حدود 50 هزار سوال از سوی دانش‌آموزان به سامانه جامع پرورشی و فرهنگی‌

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز گفت: براساس برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی یکی از وظایف تربیتی مدیران، بحث خردورزی و خودمراقبتی دانش‌آموزان است در این راستا با توجه به تاکیدات دین اسلام و مقام معظم رهبری بر تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی و ارائه پاسخ منطقی به سوالات دانش‌آموزان، در سامانه جامع پرورشی و فرهنگی، امکانی فراهم شده است تا دانش‌آموزان از طریق داشبورد شخصی خود، سوالات خود را در این سامانه درج کنند.

وی افزود: تاکنون حدود 50 هزار سوال در این سامانه درج شده است که از این تعداد، حدود 46 درصد سوالات عبادی و اعتقادی و سایر سوالات پیرامون موضوعات مختلف مانند فرهنگی، هنری، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بوده است.

باقری در ادامه بیان کرد: می‌توان به برخی از این سوالات به صورت متنی پاسخ داد اما برای پاسخ بخشی از سوالات نیاز است مبلغان در مدارس و چهره به چهره در جلسات گفتمان دینی پاسخگوی سوالات دانش آموزان باشند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز اضافه کرد: حدود 7 هزار مدرسه در سامانه از ما مٌبلّغ درخواست کرده‌اند که تاکنون به حدود 2 هزار درخواست پاسخ داده شده است.

وی همچنین تصریح کرد: از افراد دلسوز آموزش و پرورش به ویژه همکاران حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دستگاه های فرهنگی درخواست می کنیم در این زمینه کمک کننده باشند همچنین از اولیای علاقه مند و توانمند انتظار می رود با مراجعه به مدرسه فرزند خود در قالب پاسخ یار در این فرآیند، ما را یاری دهند.

باقری درباره اینکه در بحث سوالات جمع شده، چه اقداماتی صورت می گیرد تاکید کرد: تاکنون 2 هزار مٌبلّغ به 2 هزار مدرسه اعزام شدند و جلسات پرسش و پاسخ چهره به چهره برگزار شده است در بخش ارسال متن نیز، دو نقش نمازیار و پاسخ یار تعریف شدند و به اولیای توانمند و علاقه‌مند در آزمونی دسترسی داده می‌شود تا به سوالات دانش‌آموزان پاسخ دهند. اکنون نیز در حال پیگیری از معاونت‌های مختلف هستیم که تعدادی معلم به ما معرفی کنند تا سوالات مرتبط با حوزه را پاسخ دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار