مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

حذف 58 کلاس کانکسی در خراسان جنوبی

۹۰ مدرسه دو شیفته در خراسان جنوبی دایر است

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت در سال تحصیلی جاری 58 کلاس کانکسی از مدارس استان حذف شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حذف 58 کلاس کانکسی  در خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد در مورد بازگشت دوباره کلاس های کانکسی به مدارس استان با بیان اینکه این کلاس ها پیش ساخته هستند نه کانکسی، افزود: ما هیچ وقت اعلام نکرده ایم که کلاس های کانکسی از مدارس حذف شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیشترین کمبود فضای آموزشی استان را مربوط به مرکز استان دانست و افزود: میانگین سرانه فضای آموزشی کشور 5 و نیم درصد است که این سرانه در بیرجند 4 و نیم درصد است.

وی از وجود 90 مدرسه دوشیفت در استان خبر داد و به تراکم بالای کلاس ها در برخی مدارس بیرجند اشاره و اذعان داشت: در شهرک های دستگرد، چهکند و حاجی آباد تا مهر سال آینده چند پروژه افتتاح و بخشی از کمبود این مناطق رفع می شود.

موسوی نژاد از عدم اجرای قانون الزام انبوه سازان به ساخت یک مدرسه به ازای ساخت 200 واحد مسکونی خواستار رسیدگی و توجه ویژه به این قانون شد و افزود: احداث مجتمع بزرگ آموزشی با همکاری اوقاف و بانک پاسارگاد با واگذاری 3 هکتار زمین برای متوسطه اول و دوم، احداث مدرسه کوثر توسط خیرین و احداث 5 مدرسه توسط خیر عراقی و بنیاد علوی از پروژه هایی است که در راستای رفع کمبود فضای آموزشی بیرجند استارت خورده است.

وی به اجرای طرح شهید عجمیان و بازسازی تجهیزات مدارس در سطح استان در تابستان گذشته اشاره و از صرف اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومانی در این زمینه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار