کارشناس‌ تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه ناحیه یک بهارستان:

معلم توانمند، اولین مرحله برای رشد سطح علمی دانش‌آموزان است

بهارستان یک(پانا) - کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی و بررسی محتوا متوسطه ناحیه یک بهارستان، معلمان توانمند را اولین مرحله برای رشد سطح علمی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۹۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد
معلم توانمند، اولین مرحله برای رشد سطح علمی دانش‌آموزان است

دوره توانمند‌سازی معلمان ناحیه یک بهارستان با حضور اساتید دروس مختلف و به همت معاونت آموزشی متوسطه ناحیه یک بهارستان در آموزشگاه شهید قیدرلو برگزار شد.

زهرا صادقی کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه ناحیه یک بهارستان در رابطه با شرط توسعه یافتگی مناطق عنوان کرد: شرط توسعه یافتگی مناطق، تربیت نیروی انسانی متخصص و بومی است که در آموزش و پرورش این امر مهم، در دست معلمان است و باید به این امر بسیار مهم و حیاتی دقت کنند.

وی در ادامه در رابطه با هدف از برگزاری این دوره توانمند‌سازی افزود: هدف از برگزاری این دوره‌های توانمند‌سازی رشد و پرورش همه جانبه معلمان در صلاحیت‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای، تبیین برنامه،های عملیاتی استانی و منطقه،ای و بازآموزی دانش تخصصی و اطلاعات علمی معلمان می‌باشد.

صادقی در ادامه توضیح داد: دوره‌های توانمند‌سازی دبیران صرفا بر مبنای دانش‌افزایی نبوده و پرورش تک بعدی، ما را به سر منزل مقصود نمی‌رساند، بلکه این امر، نیازمند تلاش همه‌جانبه معلمان و دانش‌آموزان است؛ همچین سرگروه‌های آموزشی در گام‌های بعدی به سراغ طراحی پروژه‌های آموزشی براساس طرح درس ملی، درس‌پژوهی و اقدام پژوهی خواهند پرداخت.

وی همچنین در خصوص مراحل اجرایی این طرح گفت: مراحل اجرایی این طرح در دو بخش منطقه‌ای برنامه ریزی شده بود؛ مرحله اول این دوره‌ها در یک جلسه برای نو معلمان متوسطه در مدرسه علامه دهخدا و مرحله دوم در یک جلسه دیگر برای دبیران تمامی دروس و کلیه رشته‌ها در مدرسه شهید قیدرلو برگزار شد.

زهرا صادقی کارشناس تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه در خصوص کارگاه‌های آموزشی اظهار کرد: کارگاه‌ها با استقبال بی سابقه جامعه فرهنگی دبیران رو به رو شد و بنا بر شنیده‌هایی، از معلمان حاضر در این دوره معتقد بودند حضور در این جلسات باعث پویایی و تعامل بیشتر همکاران و فرصتی برای هم‌اندیشی جهت رفع ابهامات و مسائل می‌گردد و باید پربار و پرقدرت تداوم یابد.

خبرنگار دانش‌آموز: هستی بیرنگ

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار