گذری بر زندگی شهید علی دانش‌آموز

ساوه(پانا)- شهید علی دانش‌آموز، شهیدی که با ایمانی راسخ برای رویارویی با دشمنان دین خدا در جبهه حضور پیدا کرد و به درجه شهات رسید.

کد مطلب: ۱۴۲۸۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی شهید علی دانش‌آموز

شهید علی دانش‌آموز در پنجم شهریور ماه ۱۳۴۳ در روستای باغ شیخ از توابع بخش مرکزی ساوه در محیط مذهبی چشم به جهان گشود و در هفت سالگی به مدرسه رفت؛ تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سپری کرد و دوران راهنمایی و سوم دبیرستان را در ساوه گذراند.

علی مدتی در کنار پدر به کشاورزی مشغول بود ولی جریان انقلاب او را نیز چون دیگر جوانان مسلمان این کشور به جنگ اعزام کرد و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکرد و سال‌های نخست جنگ در بسیج نام خود را در زمره رزمندگان اسلام ثبت کرد.

آموزش‌های رزمی‌ را پشت سر گذاشت و بارها به جبهه رفت و هر بار با اراده‌ای قوی‌تر در این مسیر حق و حقیقت گام بر می‌داشت و سرانجام هنگامی‌ که به عنوان بسیجی گردان حضرت ولی‌عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) از لشکر ۱۷ در تاریخ بیست و پنجم اسفند ماه سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به خیل شهیدان پیوست و پیکر مطهرش در زادگاهش به خاک سپرده شد.

او از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار بود از جمله اهل کار و فعالیت، مقید به عمل به احکام دینی و شرعی و در برپایی نماز و کمک به ضعفا و فقرا پیشی می‌گرفت و اعتقاد راسخی به حضرت امام(قدس سره شریف) و نهضت اسلامی‌ داشت که می‌تواند الگویی برای جوانان و نوجوانان باشد.

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر اصلاحچی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار