مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش:

رویداد «مدرسه، منزل، تعالی محصل» در 2 گام متعالی کلید خورد

تهران (پانا) - مشاور وزیر در امور زنان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برگزاری رویداد ملی «مدرسه، منزل، تعالی محصل» با 2 محور اساسی مشارکت و مردمی‌سازی، توانمندسازی و ارائه خدمات مشاوره در راستای خانواده‌محوری در نظام تعلیم و تربیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۶۳۲
لینک کوتاه کپی شد
رویداد «مدرسه، منزل، تعالی محصل» در 2 گام متعالی کلید خورد

عاطفه‌السادات مدبرنژاد در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش وپرورش در مشهد مقدس گفت: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خانواده در اسلام، یک رکن اساسی است و در تعلیم و تربیت نیز مهم‌ترین رکن است. اگر خانه، مدرسه و مسجد در کنار یکدیگر قرار بگیرند می‌توانیم شاهد اتفاقات بسیار خوبی در نظام تعلیم و تربیت باشیم.

وی اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌صوت ویژه به نقش خانواده در تعلیم و تربیت پرداخته شده است. در راهکار ۴-۴ سند تحول بنیادین بیان شده که باید به دنبال افزایش میزان مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های آموزشی و تربیتی مدرسه باشیم و از طرفی نیز خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها ارائه شود و اهداف و روش‌های تربیتی خانواده و مدرسه همسو شود.

مشاور وزیر در امور زنان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا در اداره کل انجمن و اولیا و مربیان، برنامه و رویداد مدرسه، منزل، تعالی محصل پیش‌بینی و طراحی شده که این رویداد در 2 گام متعالی خواهد بود.

مدبرنژاد افزود: اولین گام آن اهدای ۱۰۰ هزار جلد کتاب انتشارات انجمن اولیا و مربیان به مدارس سراسر کشور برای تجهیز کتابخانه‌های پیوند و با اولویت مدارسی خواهد بود که دارای اتاق ویژه گفت‌وگو برای اولیا و مربیان است.

وی ادامه داد: گام دوم این رویداد، ارائه خلاقیت‌ها، نوآوری‌ها و فعالیت‌های بدیع، اثربخش و قابل انتقال خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان برای تحقق خانواده‌محوری در نظام تعلیم و تربیت است که امیدواریم با همکاری مدیران کل در سراسر کشور با این رویداد بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم و الگو‌هایی به دست آوریم که به افزایش خانواده‌محوری کمک کند و مورد استفاده سایر مدارس قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار