معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی:

لازمه پیشروی و موفقیت در برنامه‌های دانش‌آموزی، استفاده از نظر دانش‌آموزان است

مشهد (پانا) - معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت لازمه پیشروی و موفقیت در برنامه‌های دانش‌آموزی، استفاده از نظر دانش‌آموزان است و در این زمینه شهیدانی را باید به عنوان الگو معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
لازمه پیشروی و موفقیت در برنامه‌های دانش‌آموزی، استفاده از نظر دانش‌آموزان است

در ابتدای جلسه دانش آموزان ضمن معرفی خود، تشکل و دبیرستان خود به بیان دیدگاه ها، دغدغه ها و راهکارهای مورد نظرشان پرداختند.

رئیس شورای دانش آموزی ناحیه ۳ مشهد گفت: در رابطه با موضوع آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد، شورای دانش آموزی ناحیه کارهای مثبتی انجام داده و یکی از آنها، گزارش محل توزیع دخانیات به نهادهای نیروی انتظامی و آموزش و پرورش است.

وی همچنین در مورد تهیه برنامه راه انقلاب اسلامی و سرود امام رضا (ع) صحبت کرد و برای پیشرفت مرحله عملیاتی خواستار حمایت معنوی و مالی شد. دغدغه دیگر این نماینده اجرا نشدن مصوبات مجلس دانش آموزی در جلسه با شورای شهر بود که یکی از مصوبات این جلسه، دادن کارت اتوبوس با شارژ ماهیانه به دانش آموزان نیازمند بود.

نائب رییس شورای دانش آموزی ناحیه ۳ مشهد گفت: مسئولین باید به دانش آموزان متخصص و نخبه در مدیریت اعتماد کنند و در همین راستا از آنها و نظراتشان در اتخاذ تصمیمات و امور مختلف استفاده کنند، ضمن اینکه نخبه پروری صرفاً علمی نیست و ابعاد فرهنگی، تربیتی و اخلاقی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی همچنین گزارش کاری از طرح گام های عاشقی و اجرای طرح‌های تحولی در موضوع اقامه نماز و صبحگاه در برخی مدارس ناحیه ۳ ارائه داد و درباره بازتاب خبری طرح گام های عاشقی در رسانه ها صحبت کرد و خواستار برگزاری جلسات بیشتر و تقدیر از دانش آموزان فعال در این طرح شد.

نماینده خبرگزاری پانا گفت: طرحی در خبرگزاری پانا به عنوان هر مدرسه یک تیم خبرنگاری در حال اجراست و اجرای این طرح نیازمند تجهیزات اولیه مانند کاور خبرنگاری و ... برای خبرنگاران مدرسه است و در جهت تامین این موارد خوب است که استانداری اقداماتی انجام دهد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت رسانه ای پانا برای خبرنگاران پانا شد.

نماینده اتحادیه انجمن‌های اسلامی اظهار کرد: زنگ نماز در برخی از مدارس برگزار نمی شود و این موضوع به مدیران مدارس و دبیرها برمی گردد و تا حد امکان باید اصلاح شود و متاسفانه در بین دانش آموزان مدارس، تعدادی از دخانیات استفاده می‌کنند که می توان با برگزاری کلاس‌ها و دوره هایی از همه گیری این موضوع جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: جدی نگرفتن درس های هویت، سلامت خانواده و بهداشت، سواد رسانه در مدارس باعث می شود دانش آموز به اندازه کافی از زندگی اجتماعی اطلاعاتی نداشته باشد و بعد ها به مشکل بخورد؛ همین طور که در حال حاضر آمار طلاق رو به افزایش است.

نماینده دبیرستان هاشمی نژاد گفت: دبیران دینی در مدارس نقش بسیار مهمی دارند و می توانند مشکلات دانش آموزانی را که در مسائل دینی و اعتقادی انحراف دارند برطرف کنند.

همچنین این نماینده خواستار اجرا و برگزاری هر چه بهتر مسابقات احکام و اردو های فرهنگی شد و درباره هزینه های سنگین تحصیل و آموزش صحبت کرد و پیشنهاداتی ارائه داد.

در ادامه مسئولین حاضر در جلسه پس از شنیدن سخنان دانش آموزان به بیان نظرات خود پرداختند.

حجت گنابادی نژاد معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری خراسان‌رضوی گفت: لازمه پیشروی و موفقیت در برنامه‌های دانش‌آموزی، استفاده از نظر دانش‌آموزان است و در این زمینه شهیدانی را به عنوان الگو معرفی کرد و به نمایندگان تشکل های دانش آموزی قول مساعدت و همکاری داد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این نشست اضافه کرد: در حوزه کتابخوانی همکاری های خوبی با آموزش و پرورش صورت گرفته و کتاب های متنوعی به سبد خانواده افزوده شده است.

علی مهدوی‌خواه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: در رابطه با زنگ نماز تعامل خوبی با مدارس صورت گرفته و در حال حل مشکلات هستیم و در رابطه با آسیب های اجتماعی هم در حال پیگیری هستیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم.

دانش آموز خبرنگار : مهدی زمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار