گروه جهادی جمعی از معلمان بجنوردی با عنوان "دبستان انیمیشنی" ثبت شد:

آیین افتتاح فعالیت ‌گروه جهادی دبستان انیمیشنی و رونمایی از 5 عنوان کتاب در بجنورد

بجنورد (پانا) - آیین افتتاح فعالیت ‌گروه جهادی دبستان انیمیشنی‌ و رونمایی از 5 عنوان کتاب معلمان عضو این گروه در بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاح فعالیت ‌گروه جهادی دبستان انیمیشنی و رونمایی از 5 عنوان کتاب در بجنورد

به مناسبت هفته بسیج آیین افتتاح فعالیت "گروه جهادی دبستان انیمیشنی" با مشارکت جمعی از معلمان، امروز در بجنورد برپا شد.

رضا آدمیان، رییس کتابخانه مرکزی آیت الله مهمان نواز بجنورد در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش معلمان در جهت تهیه و تدوین کتاب های داستانی و آموزشی گفت: گروه جهادی دبستان انیمیشنی با فعالیت جهادی فرصت های خوبی را در جهت استفاده دانش اموزان از کتاب های داستانی با رویکرد آموزشی فراهم کرده است.

وی در ادامه با اشاره به کسب عنوان کتابخانه برتر کشور توسط کتابخانه مرکزی بجنورد تصریح کرد: به عنوان یک نهاد فرهنگی تلاش کردیم همراه و همسو با جریان هایی باشیم که سعی دارند در اعتلای فرهنگ کشور فعالیت و تلاش داشته باشد.

رییس کتابخانه مرکزی آیت الله مهمان نواز بجنورد از اجرای برنامه های متنوع با محوریت کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: در طول هفته برنامه های زیادی در کتابخانه مرکزی از جمله شاهنامه خوانی برای کودکان و نوجوانان، مثنوی خوانی، حافظ خوانی، سعدی خوانی و محافل ادبی نویسندگان با هدف ترویج و توسعه فرهنگ و کتاب و کتابخوانی با حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه برگزار می شود.

در ادامه این آیین، ریحانه سادات میرحسینی نماینده گروه جهادی دبستان انیمیشنی فعالیت جهادی اعضاء این گروه را معرفی کرد و جمعی از نویسندگان این گروه نیز به معرفی سیر تدوین و طراحی کتاب های چاپ شده پرداختند.

در پایان مراسم از کتاب «دانا ضرب یاد می گیرد» با نویسندگی ریحانه سادات میرحسینی، مریم قربانی مقدم، ویراستاری آزاده فرزادپور، طراحی حامد اعتصامی، سیده زهرا هاشمیان، حامد شاکریان و صفحه آرایی و طراحی جلد ریحانه سادات میرحسینی، همچنین دفترچه یادداشت ضرب و کتاب «دانا میره به گردش» سروده مریم قربانی مقدم، فاطمه نساء سمیع زاده، طراحی آزاده فرزادپور، حامد شاکریان، صفحه آرایی آزاده فرزادپور و طراحی جلد حامد شاکریان رونمایی شد. کتاب «سرزمین کاغذتایی» تالیف و گردآوری و طراحی آزاده فرزاد پور، همچنین کتاب «بزن بریم اسکرچ» به نویسندگی و طراحی عاطفه نعمتی و کتاب «هم بازی هم برنامه نویسی با اسکرچ جونیور» به قلم ریحانه سادات میرحسینی و حسام الدین علیزاده و طراحی امیر علیزاده، از دیگر کتاب هایی بود که در این آیین رونمایی شد.

این کتاب ها با همکاری انتشارات زبان علم به چاپ رسید و هر یک از بخش‌های این کتاب‌ها داری انیمیشن داستانی و فیلم آموزشی است که با قابلیت کیوآر کد امکان مشاهده فیلم ها در آن فراهم شده است.

گروه جهادی دبستان انیمیشنی متشکل از 30 نفر معلم شهرستان بجنورد و سایر شهرستان های خراسان شمالی است که از همراهی و همکاری جمعی از معلمان سایر استان های کشور نیز برخوردار است و توانسته است به توفیقاتی نیز از جمله کسب لوح تقدیر جشنواره کتاب سال معلم، کسب تاییدیه وزارت آموزش و پرورش برای کتاب آموزش جمع، عضویت در کارگروه‌های کشوری و استانی و شهرستانی تولید محتوای، عضویت در کارگروه کشوری و استانی و شهرستانی سواد دیجیتال، معلمان نمونه استانی و شهرستانی،️ سرگروه آموزشی استانی و شهرستانی، چاپ مقالات علمی در مجلات و نشریات همایش های ملی، کسب عناوین برتر علمی و فرهنگی و هنری در جشنواره های استانی و ملی، کسب لوح تقدیر جشنواره ملی معلمان هنرمند، کسب عنوان برتر جشنواره ملی و استانی تولید محتوا، حضور در جشنواره ملی یارستان، حضور در جشنواره ملی الفتا، کسب عنوان برگزیده جشنواره ملی عصر جدید یادگیری را نیز کسب کند.

تولید مجموعه آموزشی تولید محتوای ویژه معلمان، تولید انیمیشن آموزشی ویژه دانش آموزان، راه اندازی حسینیه ی مجازی، طراحی و تهیه دفتر با همکاری یکی از تولید کنندگان محصولات فرهنگی با هدف حمایت از دانش آموزان کم بضاعت، از جمله فعالیت های آموزشی و فرهنگی این گروه جهادی است که تاکنون اجرا شده است.

گروه جهادی دبستان انیمیشنی ضمن راه اندازی کانال های آموزشی مجازی پایه اول تا ششم ابتدایی در پیام رسان ایتا، اردوی جهادی آموزشی و فرهنگی را با حضور اعضا گروه در مدارس کم برخوردار، حاشیه شهر ها و مناطق روستایی اجرا خواهد کرد.

خبرنگار: حامد شاکریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار