مدیرکل نوسازی آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد:

ساخت ٢٢٢ کلاس درس در سال ١۴٠٢

مدارس کانکسی زیر ١٠ نفر، ۴١ مدرسه با ٨٢ کانکس است/ هم‌اکنون ٣١١ دانش‌آموز گیلانی در مدارس کانکسی تحصیل می‌کنند

گیلان (پانا) - مدیرکل نوسازی آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد ٢٢٢ کلاس درس در سال ١۴٠٢ در آموزش و پرورش استان ساخته شده است. همچنین تا پایان امسال، مدارس کانکسی مستقل بالای ١٠ نفر جمع‌آوری می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۲۸۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
ساخت ٢٢٢ کلاس درس در سال ١۴٠٢

علی دقیق، مدیرکل نوسازی استان گیلان در گفت‌وگو با پانا در مورد طرح شهید پناهی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر جمع آوری مدارس مستقل کانکسی بیشتر از 10 نفر گفت: «از کل مدارس استان، مدارس کانکسی مستقل زیر 10 نفر، 41 مدرسه و 82 کانکس است که 311 دانش آموز مشغول به تحصیل دارد. از مدارس کانکسی بالای 10 نفر 4 مدرسه بوده که یک مدرسه تبدیل و 3 مدرسه دیگر تا پایان سال 1402 تبدیل خواهند شد و دیگر تا پایان سال 1402 مدرسه مستقل کانکسی بالای 10 نفر نخواهیم داشت.»

وی در مورد ساخت مدارس جدید در استان گیلان نیز گفت: «در شش ماهه نخست امسال، 26 پروژه که شامل 116 کلاس درس با زیربنایی حدود 13720 مترمربع بوده ساخته شده است. همچنین در شش ماهه دوم، 19 پروژه که شامل 106 کلاس درس و زیربنای تقریبی 17230 مترمربع می‌شد، ساخته شده است. البته هنوز 20 درصد از مدارس سطح استان یعنی 800 فضای آموزشی نیاز به ترمیم، مقاوم سازی و یا حتی تخریب دارند که البته این میزان فقط شامل ساخت سازه نیست، بلکه شامل سیستم گرمایشی و تجهیزات مدارس هم می‌شود.»

دقیق در ادامه در خصوص به یاری مدارس نیز عنوان کرد: «طرح شهید عجمیان با نگاه مشارکت اجتماعی، فرصت مناسبی جهت مقاوم سازی و شاداب سازی مدارس است که از ظرفیت‌های گروه‌های جهادی نیز در این طرح استفاده می‌شود. از حدود 3 هزار فضای آموزشی در استان گیلان حدود 20 درصد نیاز به مقاوم سازی و بهسازی دارند که این عدد در سال 1384 هشتاد درصد بود و این رشد مثبت در طی این سال‌ها اتفاق افتاده است.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «در این طرح با کمک مالی وزارتخانه به هر مدرسه و تهیه ملزومات اولیه شامل رنگ و ورق‌های ام دی اف، گروه‌های جهادی در مدارس شروع به فعالیت کردند.»

دقیق افزود: «مجری اصلی طرح شهید عجمیان، وزارت آموزش و پرورش است که در استان‌ها، مدیرکل آموزش و پرورش رئیس و معاون وی، دبیر این طرح هستند و اداره نوسازی هم در این راستا همکاری مستمر دارد.»

وی همچنین گفت: «در خصوص اقدامات انجام شده در راستای طرح شهید عجمیان می توان به رنگ آمیزی کلاس ها، تعویض و تعمیر میز و صندلی در کلاس های مدارس استان اشاره کرد.»

دقیق همچنین در مورد تامین اعتبارات این پروژه ها گفت: «70 درصد از این اعتبارات تخصیص داده شده توسط دولت است و 30 درصد هم از ظرفیت خیرین استفاده شده است.»

دانش آموز خبرنگار: ساجده علیپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار