معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک شهرری:

آموزش عملی برای نحوه برخورد در هنگام وقوع بلایای طبیعی از الزامات است

شهرری یک (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در وصف اجرای مانور زلزله امسال گفت: آموزش عملی برای نحوه برخورد در هنگام وقوع بلایای طبیعی از الزامات است.

کد مطلب: ۱۴۲۸۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش عملی برای نحوه برخورد در هنگام وقوع بلایای طبیعی از الزامات است

رحمت‌اله قاسمی‌پور، معاونت پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری در وصف اجرای مانور زلزله امسال در جلسه با همکاران سازمان‌دانش‌آموزی بیان کرد: امسال بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله روز چهارشنبه ۸ آذرماه، در مدارس ناحیه یک شهرری برگزار شد.
وی ادامه داد: امسال هم مانند سال‌های گذشته با استقبال دانش‌آموزان برای برگزاری مانور زلزله مواجه بودیم؛ با حضور نهادها و سازمان‌های امدادی هم، آگاهی دانش‌آموزان جهت رفتار صحیح در مواقع اضطراری افزایش یافت.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه یک شهرری افزود: تاکید ما بر اجرای مانور زلزله به نحو احسن در مدارس است چراکه آموزش عملی برای نحوه برخورد در هنگام وقوع بلایای طبیعی از الزامات است و دانش‌آموزان مکان‌های امن، نحوه پناه‌گیری و خروج اضطراری را می‌بینند و می‌آموزند.

قاسمی‌پور عنوان کرد: اهداف اجرای مانور زلزله در مدارس، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله است به این صورت که دانش‌آموزان می‌آموزند در شرایط زلزله که استرس‌زا است و در بین جمعیت چه عملکردی داشته‌باشند که به خود و دیگری آسیب نرسد.

وی تاکید کرد: هدف ما این است که آموزش‌های مربوط به عملکرد صحیح هنگام بلایای طبیعی محدود به زمان برگزاری مانور نباشد و در طی سال تحصیلی هم با همکاری و هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط این آموزش‌ها به دانش‌آموزان ارائه شود.

رحمت‌الله‌قاسمی، در پایان در وصف مانور زلزله امسال اذعان کرد: امسال تمام تلاش ما تحقق شعار «مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور» بوده‌است و یقینا اجرای این شعار محدود به ۸ آذرماه نخواهد بود و آگاهی‌افزایی‌ها را در این جهت ادامه خواهیم‌داد.

خبرنگار نورا فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار