معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان

هدف اصلی برگزاری مانور زلزله ارتقای تاب‌آوری دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مقابل حوادث است

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان زنجان ارتقای تاب‌آوری دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مقابله با حوادث را از اهداف اصلی برگزاری مانور زلزله و ایمنی در مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی برگزاری مانور زلزله ارتقای تاب‌آوری دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مقابل حوادث است

حسین میرزایی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ظهر چهارشنبه در بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله با شعار «مدرسه ایمن- جامعه تاب آور» اظهار کرد: هدف نهایی برگزاری مانورها، افزایش توانمندی دانش‌آموزان در مقابله با حوادث طبیعی به ویژه زلزله است.

وی با اشاره به اینکه چندین سال است که دستگاه‌های مختلف از جمله حوزه تعلیم و تربیت برنامه‌های مختلف از جمله مانور برگزار می‌کنند، ابراز کرد: ترویج فرهنگ عمومی در سطح مدارس با تقویت شعار مدرسه ایمن - جامعه تاب‌آور امسال مورد توجه بیشتر قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ارتقای توانمندی دانش‌آموزان و اولیای مدرسه در مواجهه با حوادث طبیعی و واکنش درست نسبت به حادثه را از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تمرین همکاری و تعامل بین مجموعه‌ها، تشکل‌های دانش‌آموزی و ارکان مدرسه در زمان وقوع حوادث دیگر هدف این مانور به شمار می‌رود، تصریح کرد: دانش‌آموزان در این مانور علاوه بر تلاش برای حفظ جان خود و ایمن ماندن در برابر حوادث، حس نوع‌دوستی و همکاری را نیز فرامی‌گیرند.

میرزایی به نقش آموزش در فرهنگسازی جامعه اشاره و یادآور شد: یکی از طرح‌های مشارکتی بین آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر اجرای طرح دادرس است که اثرات آن را به عینه مشاهده می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار