اردوی علمی، تفریحی اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی لاهیجان

لاهیجان (پانا) - اردوی علمی، تفریحی ویژه اعضا به ابتکار کتابخانه مرکزی لاهیجان برگزار شد. این اردوی تفریحی با هدف بازدید از پناهگاه حیات وحش وارنا واقع در منطقه گل رودبار لاهیجان و به منظور آشنایی با زیست‌بوم منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
اردوی علمی، تفریحی اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی لاهیجان

بازدیدکنندگان که عمدتا اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان و خانواده هایشان بودن در بخش نخست بازدید با حضور در محوطه نقاهتگاه با گونه های مختلف جانوری که مراحل درمان خود را سپری می‌کردند همچون عقاب، ماهی، عقاب صحرایی شاهوف، کرکس معمولی، کرکس سیاه و پستانداران وحشی همچون گرگ، شغال وگربه وحشی آشنا شدند.

گروه در بخش دوم برنامه با حضور در زیستگاه کنار رودخانه ها اطلاعاتی را در مورد نقش رودها در تمدن سازی و تأثیر بسزای درختان در جلوگیری از سیلاب‌ها به دست آوردند. بررسی رد پاهای به جامانده در حاشیه رود با هدف آشنایی با حیوانات بومی و نیز مراحل پرنده شناسی با دقت در اصوات و شکل ظاهری پرندگان از دیگر مباحث علمی مفرح از نزدیک با پرندگان محلی منطقه همچون کلاغ زاغی سینه سرخ، دم جنبانک خاکستری و چکاوک آشنا شدند.

گفتنی است امین شریف، فعال محیط زیست و مدیر پناهگاه حیات وحش وارنا میزبانی از اعضای کتابخانه را در این اردوی علمی، تفریحی بر عهده داشت.

امین شریف، موسس و مدیر پناهگاه و نقاهتگاه حیات وحش وارنا لاهیجان گفت:«ما آموزش را تنها راه نجات محیط زیست می‌دانیم و در این زمینه سال‌هاست که با کمترین امکانات تلاش می کنیم.»

وی افزود: «کمک به حفظ چرخه طبیعت و حفظ اکوسیستم، کمک به انسان‌ها و همه موجودات است، بنابراین کمک به حیوانات بزرگترین کمک به انسان‌هاست.»

شریف تاکید کرد:‌ «در مورد آنچه که از حیات وحش می دانید با دوستان و آشنایان صحبت کنید و این ارزان‌ترین راه حفاظت است تا بتوانیم تنوع زیستی اشکال مختلف حیات سرزمین خود را حفظ کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: نوژان عارفی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار