در گفتوگوی پانا با رئیس اندیشکده کسب وکار شریف مطرح شد؛
سیاستگذاری جدید دولت برای ارتقای سواد مالی دانشآموزان
طیف محصولاتی که برای آموزش سواد مالی به کار میروند متنوع شوند
تهران (پانا) - رئیس اندیشکده کسب و کار شریف اظهار کرد یکی از اقدامات برای آموزش بهتر سواد مالی این است که طیف محصولاتی که سواد مالی را در بر میگیرد متنوع شده و صرفا به کتاب درسی اکتفا نشود. انیمیشن، استند آپ کمدی، روشهای جذاب برای انتقال مفاهیم مالی به دانشاموزان از جمله شیوههایی است که میتوان برای آموزش بهتر به دانشآموزان از آن استفاده کرد.
علی مروی، رئیس اندیشکده کسب و کار شریف در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «برای انتقال مفاهیم پیچیده و فنی مالی به سطوح پائینتر چند اقدام در حال انجام است. نخست آنکه در جشنواره سواد مالی که به زودی برگزار میشود محتواها با مفاهیم ساده و قابل انتقال به دانشآموزان انجام خواهد شد. همچنین برای آموزش بهتر معلمان و آشنایی آنها با مفاهیم سواد مالی برنامههایی در دست انجام است، چون فهم این مفاهیم توسط معلمان منجر به آموزش بهتر دانشآموزان خواهد شد.»
تولید محتواهای آموزشی بهتر با آموزش سواد مالی به معلمان
وی افزود: «آموزش معلمان منجر به آن خواهد شد که هر معلمی با زبان و بیان خود و تولید محتواهایی جدید آموزش بهتری انجام دهد ما این محتواها را از معلمان دریافت میکنیم و آن دسته از محتواهایی که با اقبال بیشتری مواجه شوند، گسترش خواهند یافت.»
مروی خاطرنشان کرد: «یکی دیگر از اقدامات این است که طیف محصولاتی که سواد مالی را در بر میگیرد متنوع شده و صرفا به کتاب درسی اکتفا نشود.انیمیشن، استند آپ کمدی، روشهای جذاب برای انتقال مفاهیم مالی به دانشاموزان از جمله شیوههایی است که میتوان برای آموزش بهتر به دانشآموزان از آن استفاده کرد.»
سواد مالی از همان سالهای اول و دوم دبستان قابل آموزش است
وی عنوان کرد: «سواد مالی از همان سالهای اول و دوم دبستان قابل آموزش است. البته در دوره ابتدایی باید این مفاهیم پایه و اولیه و به عبارتی ساده باشد پس از آن در مقاطع بالاتر میتوان مفاهیم پیچیده تر را به دانشآموزان آموزش داد.»
استفاده از ظرفیت دستاندرکاران آموزش و پرورش برای آموزش سواد مالی
رئیس اندیشکده کسب و کار خاطرنشان کرد: «برای آموزش سواد مالی ابتدا از ظرفیت دستاندرکاران حوزه آموزش، معلمان و مدرسان آموزش و پرورش استفاده خواهد شد و در وهله بعد از ظرفیت دانشگاهیانی استفاده خواهد شد که هم برای دانشاموزان دغدغه دارند و هم این مهارت را دارند که این مفاهیم با زبان سادهتر آموزش داده شود.»
وی افزود: «طیف سومی که برای آموزش سواد مالی مورد استفاده قرار میگیرند دانشجویانی هستند که از آموزش و پرورش خارج شده و به تازگی دانشجو شدهاند و هنوز هم با مدارس ارتباط دارند و به این دلیل که تازه از آن فضا خارج شدهاند مقتضیات آن فضا را بهتر درک میکنند و میتوان از ظرفیت آنها استفاده کرد.»
ارسال دیدگاه