رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

یافته‌های پژوهشی در ارتقای سطح فعالیت‌های آموزش و پرورش نقش دارد

مشهد (پانا) - رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت از یافته‌های پژوهشی باید به منظور افزایش دانش و مهارت برای تصمیم‌گیری مناسب در ارتقای سطح فعالیت‌های آموزش و پرورش استفاده شود.

کد مطلب: ۱۴۲۷۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
یافته‌های پژوهشی در ارتقای سطح فعالیت‌های آموزش و پرورش نقش دارد

کارگاه تخصصی پژوهش‌نگار تربیتی با هدف افزایش و بهبود کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش با حضور رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان در محل اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ برگزار شد.

مرتضی مهدویان، رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در پژوهش نگار تربیتی مفاهیمی با دو محور حوزه پرورشی و تربیتی در دستور کار قرار دارد. رابطین پژوهش ملزم هستند سطح فعالیت های خود را در مدارس ارتقا دهند، آسیب های مدرسه را شناسایی کنند، تیم های پژوهشی تشکیل دهند، داده های خود را با کارشناسان پژوهش استان اشتراک بگذارند تا به حل آسیب های مدارس سرعت ببخشیم و از یافته های علمی پژوهشی به منظور افزایش دانش و مهارت برای تصمیم گیری مناسب استفاده شود.

معصومه هاشمی، کارشناس پژوهش اداره آموزش و پرورش ناحیه ۵ مشهد گفت: هر کلاس، هر معلم باید یک اقدام پژوهی داشته باشد تا با شناسایی و ارائه راهکارها به کاهش آسیب ها کمک کنند‌.

وی گفت: سالیانه کارشناسی پژوهش ناحیه ۵ جلسه ای در راستای پرورش و ارتقاء سطح فعالیت های پژوهشی آموزش و پرورش ویژه رابطین پژوهش و معلمین پژوهشگر که در سطح مدارس مستقر هستند، برگزار می کند.

وی افزود: اولین گام در حوزه پژوهش، شناسایی رابطین پژوهش که نمایندگان ما در سطح مدارس هستند، است. رابطین پژوهش در مدارس با تشکیل کمیته پژوهشی با همکاری معلمین فعال و پژوهشگر آسیب ها را بررسی و شناسایی کنند و با انجام فعالیت‌های پژوهشی منجمله شرکت در برنامه معلم پژوهنده از دغدغه های مدیر و معاونین مدرسه کاسته و سطح فعالیت های پرورشی و تربیتی و پژوهشی در مدرسه ارتقا پیدا می کند.

دانش آموز خبرنگار: سامیه قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار