مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

۳۳۵ کلاس درس در دو سال اخیر در خراسان جنوبی افتتاح شده است

۵۸ کلاس کانکسی در خراسان جنوبی حذف شده است/۹۲مدرسه دو نوبته در خراسان جنوبی وجود دارد/در یک سال اخیر ۵۳میلیارد تومان برای تجهیز مدارس شبانه‌روزی تخصیص یافت

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به مناسبت سومین سال فعالیت دولت سیزدهم به تشریح دستاوردهای دولت در حوزه آموزش و پرورش استان پرداخت و تاکید کرد ۳۳۵ کلاس درس در دو سال اخیر در خراسان جنوبی افتتاح شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۷۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
۳۳۵ کلاس درس در دو سال اخیر در خراسان جنوبی افتتاح شده است

سید علیرضا موسوی نژاد، با اشاره به مدت حضورش به عنوان سرپرست و مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، از تغییر وضعیت ۱۴۵ نفر از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان که در طول این مدت برابر قانون با آموزش و پرورش همکاری کرده اند از پیمانی به رسمی خبر داد.

افتتاح ۳۳۵کلاس درس در دو سال اخیر در خراسان جنوبی

موسوی نژاد به فعالیت های عمرانی و تقویت فضاهای آموزشی در استان اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر ۱۱۷ پروژه با ۳۲۵کلاس درس در استان احداث و افتتاح شده است. همچنین در این مدت ۵۸ کلاس کانکسی حذف و ۹۱۱کلاس درس هم استانداردسازی شده است.

وی پیش بینی کرد با شروع سال تحصیلی جدید هم ۱۴۴ کلاس درس جدید به فضای آموزشی استان اضافه شود و در ادامه از بهسازی و زیباسازی ۴۰۰ مدرسه در قالب طرح شهید عجمیان در تابستان امسال خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی همچنین از تخصیص اعتبار ۵۳ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات کمک آموزشی به استان خبر داد و افزود: طرح زیباسازی و افزایش فضای نمازخانه‌ها در مدارس هم پیش بینی شده که با ابلاغ اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی سازمان نوسازی مدارس و استانداری امیدواریم به سرانجام برسد.

افزایش سرانه دانش آموزی

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۲مدرسه دو نوبته در خراسان جنوبی وجود دارد، اذعان کرد: اگر در تحویل مدارسی که در حال ساخت و ساز است تاخیری انجام شود ممکن است این رقم افزایش پیدا کند.

اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان بعد از ۱۱ سال

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مردمی‌سازی آموزش و پرورش در فرایند یاددهی و یادگیری به عنوان مهم‌ترین دستاورد دولت در نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: اجرایی شدن طرح رتبه بندی پس از ۱۱سال مسکوت ماندن، با وجود مین‌های کاشته شده در مسیر رشد اقتصادی، فرهنگی و اعتباری کشور از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش به شمار می رود که دولت در این زمینه ۴۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرده است.

مشارکت ۴۵۰ معلم در طرح جهادی افسران سپاه پیشرفت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به یک کار منحصر به فرد در آموزش و پرورش خراسان جنوبی یعنی اجرای طرح افسران سپاه پیشرفت گفت: ۴۵۰ معلم در طرح جهادی افسران سپاه پیشرفت خراسان جنوبی مشارکت کرده اند که هدف اصلی این طرح استفاده از ظرفیت و توان معلمان جهادی و جوان برای کمک به تقویت بنیه تحصیلی دانش‌آموزان محروم است.

تخصیص اعتبار ۲ میلیاردی برای تجهیز مدارس عشایری استان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ادامه به مشکلات مدارس عشایری در استان و تخصیص اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومانی به این حوزه خبر داد و افزود: اجرای طرح همیاران آموزشی از دیگر برنامه های اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بوده که ۲۴۰ نفر بعنوان سرگروه‌های آموزشی استان و شهرستان‌ها، راهبری نومعلمان را بر عهده داشته‌اند تا بتوانند با آمادگی بیشتری در کلاس‌های درس حضور یابند.

مشارکت ۵۰ هزار نفری دانش آموزان استان در جشنواره جابربن حیان

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از مشارکت ۵۰ هزار نفری دانش آموزان استان در جشنواره جابربن حیان خبر داد و اذعان کرد: رویکرد دولت در آموزش متوسطه تقویت و توسعه متوازن رشته های تحصیلی است که میانگین کشوری دانش آموزان محصل در مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها ۳۷درصد است که در خراسان جنوبی این رقم ۴۳ درصد است و ما از میانگین کشوری جلوتریم.

تبدیل هنرستان‌ها به کارگاه تولیدی

موسوی نژاد افزود: یکی دیگر از سیاست‌های دولت، تولیدی کردن هنرستان هاست که در همین راستا در سال تحصیلی جدید تهیه لباس فرم دانش آموزی توسط دانش آموزان رشته طرحی دوخت در دستور کار قرار گرفته است.

توجه ویژه به پژوهش سراها در دولت سیزدهم

وی از توجه ویژه دولت به پژوهش‌سراهای استان و تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی برای تجهیز آنها خبر داد و گفت: پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان بیرجند مقام اول کشوری را کسب کرده و همکاران ما هم در برنامه کشوری تجارب برتر رتبه های خوبی کسب کرده اند.

تخصیص اعتبار ۵۳ میلیاردی به مدارس شبانه روزی استان

موسوی نژاد با بیان اینکه در طول یک سال اخیر ۵۳ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس شبانه روزی تخصیص یافته، از رشد ۵ برابری این اعتبار نسبت به سنوات گذشته خبر داد و افزود: سرانه دانش آموزان مدارس شبانه روزی ۷ برابر سرانه دانش آموزی در مدارس عادی بوده است.

وی از تغذیه رایگان مناطق محروم بعنوان یکی دیگر از اقدامات خوب دولت یاد کرد و افزود: تغذیه رایگان مناطق محروم ۳ ماه انجام شد ولی بدلیل عدم تامین اعتبار متوقف شد.

کسب ۱۲ مدال طلا، نقره و برنز دانش آموزان خراسان جنوبی در رشته‌های مختلف علمی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از درخشش دانش آموزان استان در رقابت های مختلف علمی خبر داد و گفت: کسب ۱۲مدال طلا، نقره و برنز در رشته های ادبیات، زیست شناسی، نانو، اقتصاد، رایانه، علوم زمین و.... از جمله این دستاوردهاست که شرکت در المپیادها در استان رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

توجه ویژه دولت به حوزه پرورشی در مدارس

موسوی نژاد با بیان اینکه در گذشته حیطه پرورشی در مدارس خیلی مورد توجه نبوده، افزود: رویکرد دولت سیزدهم توجه به حوزه پرورشی در مدارس است که در همین راستا تامین مربی پرورشی (هر مدرسه یک مربی) در دستور کار است و در گذشته ضعف شدید نیروی انسانی در این حوزه داشته ایم که امسال این ضعف جبران می شود.

تقویت اردوگاه های تفریحی در سطح استان

وی ادامه داد: علاوه بر کمبود نیروی انسانی محدودیت شدیدی در اردوگاه های استان را شاهد بودیم چرا که بدلیل حجم بالای تعهدات، تقریبا این اردوگاه ها تعطیل بودند که در یک سال اخیر بیش از ۵۰ هزار نفر از دانش آموزان از اردوی یک روزه و شبانه روزی داخل و خارج استان استفاده کرده اند.

موسوی نژاد به برگزاری اردوی راهیان نور، زائر اولی ها به مشهد مقدس، راهیان پیشرفت و... اشاره کرد و گفت: کسب ۷۸رتبه کشوری در زمینه فرهنگی، هنری و کسب ۲۳ رتبه کشوری در مسابقات قرانی از دیگر دستاوردهای دانش آموزان در خراسان جنوبی بوده است.

وی از پرداخت مبلغ ۷۵ میلیون تومان به ۴۱۷ سوادآموز استان در جهت ترغیب باسوادی در جامعه بعد از یک وقفه ۸ساله در تحصیل خبر داد.

موسوی نژاد همچنین از کسب ۹ رتبه برتر ورزشی در سطح کشور توسط دانش آموزان و فرهنگیان استان خبر داد.

موسوی نژاد از توجه ویژه دولت به دانشگاه فرهنگیان سخن گفت و بیان کرد: این توجه نشان می دهد که دولت صرفا بدنبال تامین نیروی انسانی نیست، چیزی که قبلا مغفول مانده بود.

بهسازی ورزشگاه شهید شهپر بیرجند

موسوی نژاد همچنین از افتتاح مجتمع ها، سالن های ورزشی و چمن های مصنوعی همزمان با هفته تربیت بدنی در استان خبر داد و گفت: اقدام بزرگی که در این حوزه انجام گرفته بهسازی وضعیت ورزشگاه شهپر است که بخش اعظم کار انجام شده و بزودی زمین فوتبال ورزشگاه آماده خواهد شد.

وی از افتتاح استخر آموزش پرورش در زیرکوه خبر داد و افزود: اقدام خوب دیگری که در راستای رفع محرومیت زدایی از استان انجام گرفته، تخصیص مبلغ ۴۵ میلیارد تومان در یک دوره ۳ ساله برای شهرستان نهبندان است که اقدامات خوبی در این خصوص انجام خواهد گرفت.

احداث مجتمع بزرگ آموزشی با کمک اوقاف و بانک پاسارگاد

وی اذعان کرد: از دیگر اقداماتی که به ارتقای وضعیت آموزش پرورش در استان کمک خواهد کرد تعمیر و تجهیز و استفاده از فضاهای مازاد در قالب معلم سراها برای بیتوته کردن معلمان در مناطق دورافتاده است.

وی هم چنین از واگذار ی ۳هکتار زمین توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای ساخت مجتمع بزرگ آموزشی شامل دوره اول و دوم متوسط توسط بانک پاسارگاد خبر داد که مقدمات کار آن شروع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار