جشن آغاز هفته بسیج در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد

گلستان(پانا)-صبح امروز ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۲ و همزمان با آغاز هفته بسیج و با حضور سردار علی جمعه ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوای استان، سید رضا نظری مدیر کل، معاونین و سایر کارکنان اداره کل آموزش و پرورش مراسم جشنی با این عنوان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۴۲۵۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
جشن آغاز هفته بسیج در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد

سیدرضا نظری مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان ضمن تبریک آغاز هفته بسیج گفت: هفته بسیج، فرصتی است که ما را به یاد تمامی عزم و اراده‌ی بی‌نظیرِ بسیجیان گرامی می‌اندازد که در راستای پیشبرد اهداف بزرگ والای جمهوری اسلامی ایران، در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اتفاقات خوب در عرصه‌های مختلف علمی، نظامی اجتماعی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران را از برکات تصمیم تاریخی امام در تشکیل بسیج مستضعفان عنوان کرد و گفت: بسیجیان همواره از ستون‌های انقلاب اسلامی بوده و خواهند بود.

نظری تعداد فرهنگیان بسیجی در استان گلستان را دوازده هزار نفر عنوان کرد و گفت: معلمان بسیجی همواره با ایمان، اراده و تلاش بی‌وقفه خود، در خط مقدم آموزش و پرورش کشورمان قرار داشتند.

وی افزود: همه‌ی ما می‌دانیم که آموزش و پرورش، اساس توسعه و پیشرفت هر ملتی است. معلم بسیجی، بهترین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند.

همچنین فرمانده سپاه نینوای استان در آغاز با اشاره به کلام امام امت (ره) با استفاده از تعبیر قرآنی شجره طیبه درخصوص بسیج فرمودند: «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند» گفت: ماهیت راستین بسیج و ریشه های آن در تاریخ دیروز و فردای بشریت است؛ به این معنا که بسیج صرفا به مفهوم تشکیلات شکل گرفته در ساختار نظام اسلامی مستقر در ایران پس از انقلاب اسلامی نیست بلکه همان دفتر دیرین مجاهدتی است که هر کس در هر زمان و هر مکان مطابق با اصول اساسی آن یعنی مرام و طریقه انبیاء عظام و اولیاء کرامِ ایشان (صلوات الله علیهم اجمعین)؛ عمل نماید، مشمول نام بسیج و بسیجی خواهد بود.

وی افزود: فلسفه وجودی بسیجیان خدمت به مردم است؛ چون بسیج صرفا یک تشکل نظامی نیست و برخاسته از دل مردم می باشد.

سردار ملک شاهکوهی با بیان این که امام خامنه ای فرمودند: مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است و شبکه‌های رسانه‌ای و مخالفان نطام قدس جمهوری اسلامی یکی پس از دیگری در حال غروب هستند افزود: دشمن تلاش دارد حفره‌ای عمیق در باور و امید ما ایجاد کند او می‌خواهد میدان جنگ را از جغرافیای سرزمینی به جغرافیای ذهن‌ها تغییر دهدکه تنها سرنوشت باقی مانده اشغال ذهن‌ها و تسخیر قلب‌هاست. جامعه‌ای که در جوانانش بذر تردید، بی‌اعتمادی، جهل، توهم و ناآگاهی افشانده شود متوقف می‌شود، جوان قوه عاقله و قوه محرکه یک جامعه است.

فرمانده سپاه نینوای استان ادامه داد: حماس که امروز خواب را از چشم رژیم صهیونیستی گرفته یکی از دستاوردهای مقاومت برگرفته از بسیج است و امروز حماس و جبهه مقاومت هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را به زیر کشیده اند.

سردار ملک شاهکوهی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: باید تلاش ها برای امیدآفرینی و افزایش مشارکت افراد واجد شرایط در این صحنه بیش از گذشته شود.

وی ادامه داد: دشمنان نظام بیکار ننشسته و از هر راهی تلاش دارند تا به انقلاب اسلامی آسیب وارد کنند که باید در این زمینه هوشیاری خود را بیش از گذشته حفظ کنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی فرهنگی بسیجی فعال اداره کل با اهدای هدیه و لوح سپاس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار