معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی

اشعار ابن حسام در موزه بریتانیا و آستان قدس نگهداری می شود

بیرجند (پانا)- معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: بیش از 10 هزار شعر از اشعار ابن حسام در موزه بریتانیا و آستان قدس نگهداری می شود که بیشتر آنها در مدح پیامبر اسلام (ص) و حضرت علی علیه السلام سروده شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۵۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اشعار ابن حسام در موزه بریتانیا و آستان قدس نگهداری می شود

سید محمدرضا طالبی در جشنواره علمی ، ادبی ، فرهنگی ، هنری ابن حسام شناسی خوسف، اظهار کرد: مردم خوسف مردمی دیندار، ولایت مدار، با اصالت و انقلابی هستند که باید فرهنگ آنها بسط داده شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره هفته فرهنگی خوسف ، هفته کتابخوانی و جشنواره منطقه ای علمی ، فرهنگی ، هنری و ادبی تصریح کرد: در خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استان ها، کارهای تیمی به نحو احسن انجام می شود.

معاون استاندار با بیان اینکه هفته فرهنگی خوسف با برنامه های متنوع و خوب، با کیفیت و پربار برگزار شد، افزود: هفته فرهنگی خوسف نشان از فرهنگ غنی این شهرستان و نیز همسو بودن، همدل بودن و همگرایی دستگاه های متولی دارد.

طالبی با اشاره به جشنواره ابن حسام خوسف و جایگاه رفیع این شاعر عارف، سالک و برجسته ، گفت: ابن حسام فردی ولایت مدار بود که در باب رشادت های امام علی علیه السلام و اهل بیت علیهم السلام شعرسرایی کرده و این نشان دهنده ارادت ویژه شاعر به اهل بیت است.

به گفته وی ؛ در قرن هشتم و نهم بسیاری شاعران، درباری شدند ولی ابن حسام در خوسف ماند و به کشاورزی ، دامداری و کسب روزی حلال مشغول شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار