مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران:

پروژه ملی کتابخانه مرکزی مازندران افتتاح می‌شود

ساری(پانا)- مدیر کل کتابخانه های عمومی استان مازندران گفت در سال ۱۴۰۳ پروژه ملی کتابخانه مرکزی افتتاح می شود.

کد مطلب: ۱۴۲۵۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
پروژه ملی کتابخانه مرکزی مازندران افتتاح می‌شود

مراسم بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی استان مازندران با حضور مسئولان استانی و کشوری در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

سکینه خاتون مهدیان پور ضمن تبریک هفته کتاب گفت: کتابخانه های عمومی مکانی برای اشتراک گذاری دانش و تبادل اطلاعات است و کتابخانه ها به عنوان سازنده های اجتماع، فعالانه به دنبال جذب مخاطب هستند.

مهدیان پور بیان کرد: ما در استان مازندران ۱۲۰ کتابخانه فعال، ۸۴ کتابخانه ی شهری، ۳۷ کتابخانه روستایی و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب داریم.

مدیر کل کتابخانه‌ های عمومی مازندران تاکید کرد: بیش از ۹۰ هزار نفر عضو کتابخانه های ما هستند و با توجه به اینکه جمعیت استان بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هست، ما برای افزایش سرمایه فضای کتابخانه ای و منابع کتابخانه ای باید تلاش کنیم.

وی در رابطه با پروژه ملی گفت: پروژه ملی کتابخانه مرکزی به مساحت ۲ هزار متر مربع و زیر بنای ۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع در حال ساخت است و ۷۰ درصد پیشرفت کرده که در سفر اول رئیس جمهور به استان مازندران ۳۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

مهدیان پور در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر در استان مازندران ۳۱ پروژه داریم که یک پروژه آن ملی است، ۱۰ پروژه کتابخانه های شهری و ۲۰ پروژه کتابخانه های روستایی هستند.

وی تاکید کرد: این پروژه ها اکثرا از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و فقط ۳ درصد از این پروژه ها ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

دانش آموز خبرنگار: سونیا کاظمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار