ریل‌گذاری۱۵۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل گفت از مجموع ۱۷۵ کیلومتر مسیر راه‌آهن اردبیل - میانه تاکنون ۱۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۴۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ریل‌گذاری۱۵۰ کیلومتر از راه‌آهن اردبیل - میانه

داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل با اشاره به پیشرفت ۹۵ درصدی طرح راه‌آهن اردبیل - میانه اظهار کرد: اجرا و تکمیل باقی مانده مسیر نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که با توجه به اهمیت طرح تامین آن در اولویت قرار گرفته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه اعتبار مصوب در قانون بودجه برای این طرح چهار هزار ۸۰۰ میلیارد ریال بوده اما در عملکرد مالی سال ، ۱۳ هزار میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: امسال برای تکمیل طرح راه‌آهن اردبیل - میانه هفت هزار و ۲۰۰ ریال اعتبار در بودجه مصوب شد که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص داده شد و مقرر است ۲ هزار میلیارد دیگر هم در آینده نزدیک برای این طرح اختصاص یابد.

شایقی درباره اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان گفت: مجوز ماده ۲۳ برای اتصال این طرح به پارس‌آباد مغان صادر شده و در سفر دوم ریاست جمهوری به استان برای افتتاح طرح راه‌آهن، موضوع اتصال آن به پارس‌آباد مطرح و برای اجرای آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و آسیای میانه تحول بزرگی در خط ریلی، رونق اقتصادی و توسعه صادرات استان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه سفر رئیس جمهوری به استان منوط به تکمیل راه‌آهن شده است ، ادامه داد: شرکت زیرساخت وزارت راه و شهرسازی مسئول اجرای این طرح است و اگر با جدیت لازم و با تامین اعتبارات لازم از محل تهاتر نفت کار را پیش ببرد طرح در زمان مقرر تکمیل خواهد شد.

شایقی درباره روند عملیات اجرایی تونل دوم حیران گفت: عمده کارهای اجرایی این طرح به اتمام رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا شهریورماه سال آینده این تونل به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار