از سوی‌ مدیرکل قرآن، عترت و نماز تشریح شد؛

جزئیات اجرای طرح ملی مستورا 

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش جزئیات اجرای طرح ملی مستورا را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای طرح ملی مستورا 

به گزارش روابط عمومی ‌معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز درباره طرح ملی مستورا اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار می‌شود؛. برای ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان، مصمم شدیم که حفظ موضوعی قرآن را به‌عنوان یکی از شیوه‌های حفظ ترویج دهیم تا دانش‌آموزانی که توان حفظ ترتیبی قرآن را ندارند به حفظ موضوعی قرآن بپردازند. معتقدم این شیوه کاربردی‌تر برای استفاده در زندگی است.

وی افزود: در این راستا سازمان دارالقرآن، اقداماتی را به‌صورت فرایندی و مرحله‌ای انجام می‌دهد که این اولین گام در اجرای این طرح است. این طرح حول محور حجاب و عفاف برای اقشار مختلف اجرا می‌شود.

باقری بیان کرد: در گام اول آیات عفاف و حجاب خانواده مد نظر است. از بین 14 آیه قرآن که درباره پوشش و عفاف و حجاب است 12 فراز در طی 12 روز انتخاب شده است و دانش‌آموزان می‌توانند در شبکه شاد، محتوای تصویری و متنی را پیرامون این امر که در کانال مستورا در شبکه شاد منتشر می‌شود ملاحظه و در پایان هر روز در مسابقه مربوطه شرکت کنند، در پایان هر روز و در پایان فرایند به افراد به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: از امروز 27 آبان تا 12 آذر هر روز آزمون فرآیندی و در پایان دوره آزمون کلی از این 12 فراز گرفته می‌شود که در این راستا نیز به افراد برگزیده‌ جوایزی اهدا می‌کنیم.

به گفته این مدیرکل، حفظ موضوعی قرآن کریم در چندین بخش انجام می‌شود که بخش اول این امر در قالب طرم ملی مستورا، موضوع عفاف و حجاب است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار