وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با پانا:

طرح دوری آغازگر یک روش جدید آموزش و پرورش است

کرج (پانا) - وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد آموزش و پرورش به منظور افزایش یادگیری و بهبود علم آموزی در دانش‌آموزان، راهکارهای زیادی را پیشنهاد و طراحی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به نظام دوری اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۴۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح دوری آغازگر یک روش جدید آموزش و پرورش است

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان البرز در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «نظام دوری فرایندی است که در آن یک معلم با یک گروه از دانش آموزان حداقل به مدت دو سال یا بیشتر در یک مدرسه می ماند به این معنا که دانش آموز با معلم خود انس بگیرد و آشنا شود و این یعنی آموزش در حد مناسب، زیرا دانش آموز با روش تدریس معلم خود آشنا است.»

وی افزود: «همیشه گفتم و تاکید کرده ام که معلم اول ابتدایی مهمترین و تاثیرگذارترین معلم در بین معلمان است و این معلم ابتدایی است که دانش آموز را با جامعه و مسیرش برای آینده آشنا می کند. در چند سال اخیر نظام دوری در برخی از شهرها و مدارس امتحان شده اند که تاثیرات خوب و بسزایی در یادگیری دانش آموزان داشته است و طبق اعلام آموزش و پرورش نظر به افزایش 15 درصدی آن ها در سال تحصیلی جاری تست. البته لازم به ذکر است که به دلیل اجرای نظام دوری با معلمان خوب و منتخب، نتایج خوبی نیز از این طرح گرفته شده است و نمی توان انتظار دریافت نتیجه تماما مطلوب را در تمامی مدارس داشت و رسیدن به این هدف، نیازمند برنامه ریزی دقیقی است.»

صحرایی در ادامه بیان کرد: «طبق سند تحول بنیادین، یکی از اهدافی که آموزش و پرورش برای دوره ابتدایی در نظر گرفته است، گسترش نظام دوری در مدارس است که طبق اطلاعیه های منتشر شده توسط آموزش و پرورش، در سال جاری تا 15 درصد مدارس به نظام دوری باز می گردند. طبق این طرح، نوآموزان پایه اول دبستانی پس از ثبت نام طرح سنجش سلامت و قبولی در آن، می توانند در مدارسی که نظام دوری را ارائه می کنند ثبت نام کرده و تا پایه سوم نیز با معلم خود همراه باشند.»

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار