پویش ملی «قصه قدس» برگزار می‌شود

تهران (پانا) - «پویش ملّی قصه‌‌‌‌ قدس» با هدف ایجاد کارزار مردمی جمع‌آوری داستان،‌‌ برای کودکان زیر 7 سال با موضوع فلسطین به همت مجموعه یارستان کودکستان برگزار می‌‌‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
پویش ملی «قصه قدس» برگزار می‌شود

فراخوان پویش «قصه قدس» با هدف انتقال و تبیین ابعاد مختلف زندگی بچه‌های فلسطینی و روایت صبر و مقاومت مردم فلسطین از نویسندگان حوزه کودک دعوت می‌‌‌کند تا آثار داستانی خود را با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و شاخص‌های تعیین‌شده برای یارستان کودکستان ارسال کنند.

مشخصات و ویژگی‌‌‌های لازم برای آثار ارسالی به شرح زیر است:

عدم اشاره مستقیم به خشونت؛ توجه به حماسه‌سرایی به جای مرثیه‌سرایی؛ پرداختن به مفاهیم اقتدار و صبر در مقاومت؛ ایجاد میل و علاقه نسبت به فلسطین به عنوان قبله اول مسلمین و پرداختن به تصویر امید در آینده فلسطین بدون اسرائیل

این پویش به همت یارستان کودکستان و در راستای رسالت این مجموعه در معرفی آثار فاخر و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و مربیان و خانواده‌‌‌ها طراحی شده است و این‌‌‌بار به طور خاص به موضوع فلسطین و ضرورت روایتگری در آن برای کودکان توجه کرده است.

نویسندگان و راویان دغدغه‌‌‌مند در حوزه کودک می‌‌‌توانند با مراجعه به سایت یارستان کودکستان به آدرس yarestankoodakestan.ir از تاریخ 23 آبان تا 8 آذر آثار خود را ارسال کنند.

‌به آثار برگزیده جوایز نفیسی از جمله تصویرگری و چاپ داستان و انتشار آن در جامعه کودک اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار