رئیس سازمان بسیج مستضعفین برنامه‌های هفته بسیج را اعلام کرد؛

تجمع بزرگ ملت ایران در حمایت از مردم فلسطین؛ شنبه ۲۷ آبان

برنامه‌های هفته بسیج با کلیدواژه «بسیج، امید ملت ایران» اجرا می‌شود/ جهاد تبیین، امیدآفرینی و جهاد خدمت محور برنامه‌های هفته بسیج امسال است

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اجرای برنامه‌های هفته بسیج در ۳ محور جهاد تبیین، امیدآفرینی و جهاد خدمت با کلیدواژه «بسیج، امید ملت ایران» خبر داد و گفت برنامه‌های این هفته با اجتماع ‌بزرگ بسیجیان و تجدید بیعت با آرمان‌های انقلاب اسلامی روز یک‌شنبه ۲۸ آبان در حرم مطهر امام راحل آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۳۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
تجمع بزرگ ملت ایران در حمایت از مردم فلسطین؛ شنبه ۲۷ آبان

‌نشست خبری سردار غلامرضا سلیمانی به مناسب فرا رسیدن هفته بسیج صبح امروز در محل این سازمان برگزار شد. سردار سلیمانی در این نشست اظهار کرد: امسال در شرایطی وارد برنامه‌های هفته بسیج شدیم که در گوشه‌ای از دنیا مردم مظلومی در حال احقاق حق خود و آزاد کردن سرزمین‌های خود هستند. مردم فلسطین و غزه که فرزندان آن‌ها در عملیات طوفان الاقصی توانستند پیروزی بزرگی را کسب و شکست غیر قابل ترمیمی به صهیونیست‌ها تحمیل کنند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در کنار اسرائیل قرار گرفته و با حمایت خود، آتش‌های گسترده‌ای بر روی مردم مظلوم فلسطین ریخته و ده‌ها هزار نفر را شهید کردند که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان و پیران هستند و حتی به نوزادان هم رحم نکردند که در تاریخ چنین وحشیگری فقط در کارنامه رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.

تجمع بزرگ ملت ایران در حمایت از مردم فلسطین؛ شنبه ۲۷ آبان

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: در اقصی نقاط دنیا هم در حمایت از این مردم مظلوم به پا خواستند و در ایران هم این کار انجام شد و روز شنبه(۲۷ آبان) نیز مردم ایران در اقصی نقاط کشور، تجمع و راهپیمایی خواهند کرد تا این جنایت‌ها را محکوم کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هفته بسیج، یادآور فداکاری‌های ملت ایران در راه تحقق آرمان‌های بلند و اهداف اساسی و مهم خود است که فرزندان داوطلب و بسیجی خود را به جبهه‌ها گسیل داشتند و در مقابل دشمن متجاوز به رهبری امام، جبهه‌ای را شکل دادند و قدرتی شکل دادند که کشور ما امروز به مرحله بازدارندگی رسیده و به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شویم و این یکی از دستاوردهای ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

سردار سلیمانی اظهار کرد: ملت بزرگ ایران توانسته کشورمان را از گزند دشمن در امان بدارد و در بستری از آرامش، شاهد خواهیم بود که اهداف خود را در گام دوم انقلاب محقق خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان بزرگترین تشکل مردمی دنیا، رسالت سنگینی بر عهده دارد که هم در تحقق اهداف راهبردی ملت ایران پیش‌رونده باشد و هم با تسهیلگری با همه کسانی که با بسیج همسو می‌شوند، هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشد.

تجدید میثاق بسیجیان با آرمان‌های امام خمینی (ره)؛ یکشنبه ۲۸ آبان

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برنامه‌های هفته بسیج با رویکرد جهاد تبیین، امیدآفرینی و جهاد خدمت و با کلیدواژه «بسیج، امید ملت ایران» رقم خواهد خورد و با اجتماع بسیجیان و خدمتگزاران بسیج در روز یک‌شنبه ۲۸ آبان در حرم مطهر امام خمینی(ره) با آرمان‌های امام راحل و انقلاب اسلامی تجدید عهد و میثاق خواهد شد.

جشنواره رسانه‌ای بسیج شنبه برگزار می‌شود

سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به اهم برنامه‌های هفته بسیج امسال خاطرنشان کرد: در روز شنبه (۲۷آبان) برنامه جشنواره رسانه‌ای بسیج و نیروهای نقش‌آفرین داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود که برنامه محوری در شهرستان رشت خواهد بود و اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد.

۱۳۰ مرکز مشاوره خانواده روز ۲۹ آبان افتتاح می‌شود

وی خاطرنشان کرد: روز دوشنبه (۲۹ آبان) شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۱۳۰ مرکز مشاوره خانواده خواهیم بود که بسیج برای راه‌اندازی آن‌ها تسهیلگری و بسترسازی کرده است. رزمایش ۱۰۰ هزار خدمت اصناف را در هزار نقطه خواهیم داشت که برنامه مرکزی در تهران خواهد بود. اعزام تیم‌های جهادی پزشکی به مناطق محروم به نیابت از شهدای سلامت کشور، افتتاحیه جشنواره‌های ورزشی پایگاه‌های مقاومت بسیج سراسر کشور نیز در همان روز تحقق پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بسیج معماری و عمران نیز طرح رضوان را برای روستاها طراحی کرده که چشم‌انداز آن برطرف کردن محرومیت در روستاها است. همچنین ۵۴۰ میز خدمت میز عمران در ۵۴۰ شهرستان فعال خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مانع‌زدایی و رفع موانع از صنایع کشور نیز یکی دیگر از برنامه‌ها است که برنامه اصلی در قزوین برگزار می‌شود و میز خدمت رفع موانع تولید در ۱۰۹ شهر توسط سازمان بسیج کارگری برپا می‌شود که برنامه محوری و مرکزی در تبریز خواهد بود. همچنین سازمان بسیج کارگری ۱۰۰۰ قلم کالای اساسی را تدارک دیده که با حفظ حرمت و شان به افراد واجد شرایط اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویداد علمی و رونمایی از تولیدات علمی و فرهنگی بسیج روز سه‌شنبه (30 آبان) در تهران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: آغاز رزمایش جهادگران فاطمی سراسر کشور توسط بسیج اقشار، خدمت‌رسانی به عشایر با برنامه محوری در استان ایلام و برنامه‌های حفظ آثار شهدا که آثار ۹۳ هزار شهیدبسیجی در قالب طرح «نیم‌پلاک» جمع‌آوری خواهد شد. کمک‌های مومنانه به خانواده‌ها به‌خصوص زندانیان نیازمند انجام خواهد شد. بزرگداشت اساتید بسیجی در ۳۰۰ دانشگاه برگزار می‌شود که برنامه مرکزی در تهران خواهد بود.

سردار سلیمانی با اشاره به برنامه‌های روز چهارشنبه (اول آذر) خاطرنشان کرد: نشست‌های فعالان رسانه‌ای کشور را در این روز در 540 نقطه کشور خواهیم داشت، جلسات نخبگانی و فعال شدن هیات‌های اندیشه‌ورز و مجموعه‌های دانش‌بنیان در اصفهان و فارس، پویش نذر خون در ۵۴۰ نقطه کشور به یاد شهدای مظلوم غزه، برنامه بسیج ورزشکاران با عنوان «همنفس قهرمان» نیز بخش دیگری از برنامه‌ها است.

وی افزود: اجتماع بزرگی در سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانشجو روز پنج‌شنبه (2 آذر) در جوار حرم امام راحل با حضور رئیس یکی از قوای سه‌گانه، عطرافشانی قبور شهدا و حضور سازمان‌یافته ۱۱۰ هزار خادمین شهدا در گلزارهای شهدا نیز بخش دیگری از برنامه‌ها است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: روز جمعه (3 آذر) نیز برنامه‌های مهمی تدار‌ک دیده شده که یکی از آن‌ها نمایش قدرت بازدارندگی و قدرت بسیج که توان دفاعی بسیج در قالب گردان‌های مختلف اجتماع خواهند کرد تا توان مردم‌پایه و بازدارنده خود را در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به نمایش بگذارند. گردهمایی «میقات صالحین»، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در خصوص بسیج، اجتماع دختران حاج قاسم در کرمان و همزمان در ۵۴۰ نقطه کشور و سایر همایش‌ها در ۵۴۰ محله برگزار خواهد شد.

وی افزود: ۴ آذر، اجتماع زائران راهیان نور که از ابتدای مهر آغاز شده در محل یادمان‌ها اجتماع خواهند کرد که برنامه محوری در استان خوزستان خواهد بود.

سردار سلیمانی در خصوص آخرین آمار اعضای بسیج با بیان اینکه آمار بسیجیان محدود به تعداد نیست، خاطرنشان کرد: بسیج نونهالان فعال است و ۳ هزار مهد قرآنی توسط بسیج جامعه زنان اداره می‌شود. در سطح ۵۰۰ مدرسه الگوهای صالح داریم.‌

وی تصریح کرد: بسیج، بزرگترین تشکیلات مردم‌پایه بوده و جدا از مردم نیست و نمی‌توانیم آمار بگوییم. به تعداد ملت ایران است که در جهت اعتلای اهداف کشور تلاش می‌کنند، همه بسیجی‌اند و از این جهت نمی‌شود به تعداد، محدود کرد.

سردار سلیمانی ادامه داد: ما فدزندان ملت ایران به عنوان خدمتگزاران بسیج هستیم. رویکرد بسیج در گام دوم انقلاب صرفا مبتنی بر ثبت‌نام نیست بلکه مبتنی بر نقش‌آفریتی است. بر همین اساس، سند راهبردی ۱۰ ساله بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب تایید شده که ما را مکلف کرده تا بستر نقش‌آفرینی را برای همه مردم فراهم کنیم. برای حضور همه مردم از هر سلیقه که دل در گرو پیشرفت میهن اسلامی و رسیدن به قله ایران قوی دارند، مکلف هستیم. البته بسیجی‌ها به نسبت سن و تخصص در بخش‌های مختلف سازماندهی می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار