در مراسم افتتاحیه نهمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی بیان شد:

نقش همکلاسی‌ در اثرگذاری بر روی زندگی فرد از نقش خانواده پُررنگ‌تر است

‌تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه نهمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، نقش همکلاسی‌ها در انتخاب روش حل مشکلات را پُررنگ‌تر از نقش خانواده دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
نقش همکلاسی‌ در اثرگذاری بر روی زندگی فرد از نقش خانواده پُررنگ‌تر است

مراسم افتتاحیه نهمین دوره هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی با حضور دانش‌آموزان دبیرستان سلمان فارسی یک در کانون فرهنگی و تربیتی فجر برگزار شد.

در این مراسم امیر تجلی‌نیا مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به برگزاری مسابقه‌ای با هدف افزایش اعتقادات دانش‌آموزان و قدرت‌ حل مشکلات پرداخت و در رابطه با اهمیت برگزاری این مسابقه گفت: هر آدمی‌ در طول زندگی خود با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو می‌شود و ما لازم است مهارت پیدا کنیم که چگونه با مسائل و مشکلات مواجه شویم.

وی ادامه داد: اگر مهارت حل مسئله را به صورت علمی در نظر بگیریم دیگر به دنبال سایر شیوه‌ها که تبعاتی دارد، نمی‌رویم.

همچنین تجلی‌نیا با بیان اهمیت تاثیرگذاری همکلاسی‌ها در انتخاب روش مناسب مواجهه با مشکلات، گفت: یکی از استراتژی‌ها در دوره متوسطه اول و دوم، مراقبت، مدیریت و کاهش آسیب‌های اجتماعی همسالان است؛ در این دوره از جهت روانشناسی تایید شده که اثر همکلاسی شاید بیش‌تر از اثر خانواده بر فرد باشد.

وی افزود: این که دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی از یکدیگر مراقبت کنند و بتوانند دوست خود را با شیوه صحیحی هدایت کنند، قطعا تاثیر زیادی بر روی بسیاری از مسائل و مشکلاتی که ممکن است رخ دهد، دارد.

یکی از ویژگی‌های مدرسه صالح، پالایش و زدودن عوامل مخل از مدرسه است

تیموری‌فر‌ معاون اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: یکی از ویژگی‌های مدرسه صالح، حیات طیبه یعنی رسیدن به کمال است. یکی دیگر از ویژگی‌های مدرسه صالح، پالایش یعنی زدودن عوامل مخل از مدرسه‌ است.

معاون اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به تشریح ویژگی پالایش مدرسه صالح پرداخت و گفت: پالایش مدرسه یعنی دور نگه‌داشتن عوامل مخل از مدرسه و اگر آسیب اجتماعی در این مکان برای یکی از دانش‌آموزان اتفاق بیفتد، شما به عنوان دانش‌آموزان همیار وظیفه دارید که با همکاری معلمین، مدرسه را از این آسیب اجتماعی پاک کنید و برای رسیدن به مدرسه صالح تلاش کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار