دبیر ادبیات دبیرستان حجاب اشتهارد در گفت‌وگو با پانا:

مسائل شخصی، فیزیکی و خانوادگی در روند مطالعه دانش‌آموزان تاثیرگذار است

کرج (پانا) - دبیر ادبیات دبیرستان حجاب شهرستان اشتهارد در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی متذکر شد دلایل شخصی و فیزیکی و خانوادگی در روند مطالعه دانش‌آموزان تاثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۴۲۲۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
مسائل شخصی، فیزیکی و خانوادگی در روند مطالعه دانش‌آموزان تاثیرگذار است

فاطمه زهرا غلامی، دبیر ادبیات دبیرستان حجاب شهرستان اشتهارد در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «وجود موضوعات متفاوتی نظیر موضوعات حماسی، عاشقانه، طنز، نمایشی و...درس ادبیات را هیجان انگیز جلوه می کند و دانش آموزان می توانند در زمینه دلخواه خود نقشی ایفا کنند. البته درس ادبیات نیز مانند سایر دروس نقش بسزایی در زندگی دانش آموزان دارد و امروزه شاهد حکایت ها و ضرب المثل ها از زبان مردم در زندگی روزمره هستیم.»

وی در راستای کاهش مطالعه در افراد افزود: «دلایل شخصی و فیزیکی و خانوادگی در روند مطالعه دانش آموزان تاثیرگذار است. دانش آموزان از روش های مطالعه نادرست پیروی می کنند و نرسیدن به نتیجه مطلوب، آنها را دلسرد از ادامه مسیر می کند. مشکلات جسمانی نظیر بینایی و شنوایی هم باعث مختل شدن روند مطالعه می شود.»

غلامی ادامه داد: «درگیری امروزه نوجوانان در فضای مجازی علتی خانمان سوز برای آگاه سازی دانش آموزان و پیشرو بودن در فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و جدا از این موضوع باعث ضعف جسمانی و کاهش فعالیت های فیزیکی می شود. نداشتن هدف و انگیزه برای آینده و مشکلات خانوادگی باعث اختلال در روان دانش آموزان شده و با اعتنا بر این موضوع سطح مطالعه نیز کاهش پیدا می کند.»

دبیر این دبیرستان با اشاره به تشویق دانش آموزان برای کتابخوانی اظهار کرد: «برای ترغیب افراد نیاز است که کتب باکیفیت، جامع و مقرون به صرفه در دسترس همگان باشد. همچنین دسترسی به کتاب با افزایش تعداد کتابخانه ها آسان تر می شود و می توان با تبلیغ کتاب های ارزشمند در رسانه ها از حضور بی رویه دانش آموزان در فضای مجازی استفاده مثبتی داشته باشیم.»

وی در پایان افزود: « با توجه به ظاهربینی امروزه انسان ها، طراحی جلد کتب هم نقشی مهم و اساسی را دارد. برای تشویق دانش آموزان می توان آنها را مجاب کرد تا بخشی از کتاب مورد علاقه خود را در محیط مدرسه بخوانند، مفاهیم کلی کتاب ها را بشناسند، اجرای کتابخانه های کلاسی داشته باشند و کتاب هایی که فیلم یا انیمیشن آنها ساخته شده است را معرفی کنند. چرا که باعث جذابیت دو چندان آن می شود. همچنین مدارس هم باید به این فکر بیفتند تا در مراسم‌های تاریخی و مذهبی و... کتاب را به عنوان هدیه به دانش آموزان اهدا کنند.»

دانش آموزخبرنگار: سیده سارا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار