نیشابور پایتخت کتاب ایران، به استقبال سی و یکمین هفته کتاب می‌رود

نیشابور (پانا) - سی و یکمین هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با شعار، آینده خواندنی از 23 ام تا 30 آبان1402 همزمان با سراسر کشور در نیشابور پایتخت کتاب ایران اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
نیشابور پایتخت کتاب ایران، به استقبال سی و یکمین هفته کتاب می‌رود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور اظهار کرد: هفته کتاب، یک هفته نمادین برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تبلیغ کتاب است، ولی در واقع همه روزهای سال باید کتاب با زندگی روزمره مردم پیوند داشته باشد.

علیرضا سیدآبادی گفت:«سی و یکمین هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست و سوم تا سی آبان ۱۴۰۲ در سراسر کشور و در نیشابور پایتخت کتاب ایران با همکاری تمامی ادارات،سازمان‌ها، نهادها و انجمن‌های کتاب، فرهنگی، ادبی و هنری اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شعار هفته کتاب امسال نشان دهنده اهمیت دانایی در ساختن کشور و آینده افراد جامعه است.

سیدآبادی یاد آور شد: در سی و یکمین دوره هفته کتاب کشور در نیشابور با نواختن زنگ کتاب در مدارس، برگزاری نمایشگاه کتاب، بازدید از کتابفروشی ها و کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط مسئولین، اجرای برنامه های خلاقانه کتابخوانی، نشست های کتابخوانی،کارگاه قصه گویی، تورهای کتابخانه گردی برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه عکس با موضوع کتاب، پویش نذر کتاب، اجرای تئاتر، نمایشگاه کتاب ناشرین نیشابور، نقد کتاب، نشست کتابخوان در انجمن های ادبی، رونمایی کتاب، پویش کتابخوان، جشن کتاب در کانون‌های مساجد، تقدیر از خادمان کتاب، ناشران، نویسندگان، اعضا و خیرین کتابخانه ها، نمایشگاه کتاب، نویسندگان نیشابوری، تبلیغات محیطی، تشکیل انجمن کتابخوان بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و...از دیگر برنامه های این هفته است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور تصریح کرد: شهرستان نیشابور پایتخت کتاب ایران در حد یک استان ظرفیت و توان و پتانسیل بالقوه و بالفعل را داراست و چنانچه اعتبارات لازم در بخش های مختلف در اختیار این اداره قرار گیرد، می تواند با استفاده از ظرفیت و توان موجود بیشترین کار فرهنگی را انجام دهد و باید نگاه به نیشابور یک نگاه استانی و ملی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار