رییس سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی:

مدیران مدارس مسئول نظارت بر حسن اجرای مانور زلزله خواهند بود

تبریز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان آذربایجان شرقی در تشریح نحوه اجرای بیست و پنجمین دوره مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس گفت: مدیران مدارس مسئول نظارت بر حسن اجرای مانور زلزله خواهند بود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیران مدارس مسئول نظارت بر حسن اجرای مانور زلزله خواهند بود

معصومه مختاری در جلسه کمیته اجرایی مانور زلزله و ایمنی گفت: با توجه به اسناد بین المللی در خصوص ضرورت بهبود تاب آوری، تغییراتی در برنامه مانور از سال 94 صورت پذیرفت تا با رویکردی جدید، علاوه بر دانش آموزان و مسئولان مدارس، مردم ساکن در محله ها نیز در برنامه تمرین زلزله و ایمنی مشارکت داده شوند.

مدیران محترم مدارس مسئول نظارت بر حسن اجرای مانور خواهند بود. آگاهی مدیران، دبیران، و مسئولین مدرسه در مورد زلزله و راه های مقابلــه با آن می تواند در تسریع آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه قابل توجــه باشد.

وی خاطرنشان شد: بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن جامعه تاب آور" و با هدف ارتقای آمادگی دانش­ آموزان و خانواده ­های آنان برای مواجهه با زلزله، در روز چهار شنبه ۸ آذرماه ۱۴۰۲ با پخش آژیر زلزله از رادیو سراسری به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

مختاری توضیح داد: مقرر است در بیست و پنجمین مانور کلیه مدارس و محله های مجاور آن به صورت همزمان مانور زلزله و ایمنی برگزار نمایند.

وی تاکید کرد: رعایت نکات ایمنی در اجرای مانور به عهده مدیران مدرسه بوده و لازم است از اجرای حرکات نمایشی و بعضاً خطرناک جدا اجتناب شود.

رییس سازمان دانش آموزی استان افزود: فایل راهنمای اجرای مانور ویژه مدیران مدارس و اعضای خانواده ها تنظیم و به تمامی مدارس ارسال شده است.

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار