مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی:

مدارس ایمن در برابر زلزله برای اسکان در مواقع اضطراری شناسایی شوند

تبریز (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: نیاز است مدارس ایمن شناسایی شود تا در مواقع ضروری هنگام وقوع بلایای طبیعی بعنوان اسکان مورد استفاده قرار بگیرند.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس ایمن در برابر زلزله برای اسکان در مواقع اضطراری شناسایی شوند

مرتضی مینویی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس با اشاره به روی دادن ۴۶ مخاطره طبیعی از ۵۴ مخاطره شناسایی شده در استان، بیان کرد: مخاطرات طبیعی که اکوسیستم طبیعی به آن‌ها نیاز دارد، زمانی بلا به شمار می‌آیند که ما آمادگی کامل را نداشته باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: در سال گذشته ۷۰۰۰ زلزله در ایران روی داده ۱۸۵ مورد آن بزرگتر از چهار ریشتر بوده و این آمار، اهمیت انجام اقدامات ایمنی لازم به منظور به حداقل رسیدن آسیب‌ها در حوادث طبیعی را می‌رساند.

وی با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن برگزاری مانورهای سراسری زلزله در مدارس، خاطرنشان کرد: مدارس ایمن باید شناسایی شود تا در مواقع ضروری بعنوان اسکان مورد استفاده قرار بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به تلاش برای آماده‌سازی سند ملی مخاطرات و تدوین اطلس مخاطرات استان، بیان کرد: این اطلس در صورت تکمیل و تدوین در قالب برنامه‌های هوشمند بدون نیاز به اینترنت در اختیار کلیه شهروندان قرار خواهد گرفت.

دانش آموز خبرنگار: اسرا بابائی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار