رابط خبرگزاری پانا آموزش و پرورش اسلامشهر:

معیارهای مهم تهیه یک خبر خوب، روشنی، صداقت و جامع بودن است

اسلامشهر (پانا) - رابط خبرگزاری پانا آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهردر دوره آموزشی هر مدرسه، یک خبرنگار، روشنی، صداقت و جامع بودن خبر را از عوامل مهم در تهیه خبربرشمرد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معیارهای مهم تهیه یک خبر خوب، روشنی، صداقت و جامع بودن است

ساسان حق‌شناس، رابط خبرگزاری پانا آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر، در جریان برگزاری دوره آموزشی، هر مدرسه یک خبرنگار ویژه خبرنگاران جدید پانا که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی، تربیتی دختران طوبی منطقه برگزار شد، در سخنانی با تقدیر از مدارسی که در رابطه با طرح معرفی خبرنگاران جدید همکاری لازم را داشتند، اظهار کرد: از جمله مواردی که در راستای ورود به عرصه خبرنگاری می‌بایست مورد توجه قرار بگیرد، انگیزه و علاقه دانش‌آموزان همراه با توجه به تقویت قدرت نوشتاری است.

وی در ادامه افزود: از شاخصه‌های اصلی دانش‌آموز، خبرنگار پانا این است که بتواند، با قلم خود شفافیت و واقعیت را در رابطه با اخبارانعکاس دهد و نقطه شروع این حرکت مهم هم مدارس هستند که خبرنگاران می‌بایست در قالب‌های متفاوت از جمله، کلیپ، گزارش تصویری، مصاحبه و... دستاوردهای خودرا ارائه دهند.

حق‌شناس با اشاره به سایر شاخصه‌های یک خبرنگار،دانش‌آموز افزود: ‏زمانی که شما به عنوان یک خبرنگار در سطح مدرسه یا سایر مراسمات شهرستان حضور پیدا خواهید کرد، در کنار رعایت نظم و اخلاق حرفه‌ای، تسلط به حرفه خبرنگاری، می‌بایست ذوق و استعداد هنری، قلمی چشم‌نوازنیز داشته باشید.

رابط خبرگزاری پانا شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: در جهت تهیه یک خبرخوب روشنی، صداقت و جامع بودن آن را رعایت کنید تا مخاطب بتواند به صورت کامل متوجه منظور شما در خبرقرار بگیرد و در این راستا گسترش و به‎روز کردن اطلاعات و آموزش‌های آکادمیک و توجه به بالا بردن سطح سوادرسانه‌ای را از عوامل مهم پیشرفت در این حرفه برشمرد.

شایان ذکر است، در بخش دیگری از جلسه خبرنگاران دوره‌های قبل به بیان نحوه ورود خود به پانا و خاطرات دوره کاری خود پرداختند.

خبرنگار دانش‌آموز: هدیه اوصالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار