معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد:

آموزش و نهادینه کردن مفاهیم سلامت و بهداشت، هدف طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی است

ملارد (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش شهرستان ملارد، با توجه به اهمیت بسیار زیاد سفیران سلامت و تاثیرگذاری آنها در بهبود روند سلامت دانش‌آموزان، از برگزاری افتتاحیه سفیران سلامت دانش‌آموزی در ملارد خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و نهادینه کردن مفاهیم سلامت و بهداشت، هدف طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی است

رضا حضرتقلی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ملارد، در جلسه هماهنگی در راستای افتتاحیه سفیران سلامت، بیان کرد: سفیران سلامت دانش‌آموزی، مروجین سلامت در مدرسه و جامعه هستند. این دانش‌آموزان با تلاش در راستای فراهم کردن محیطی سالم در مدرسه در جهت اشاعه تندرستی، نشاط و پویایی همسالان خود فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: هدف از به وجود آمدن تشکل‌های سفیر سلامت انتقال اطلاعات بهداشتی از طریق همسالان است. این دانش آموزان در موضوعات خودمراقبتی، آموزش‌ها را از مربیان خود دریافت کرده و آن را به گروه همسالان و خانواده‌ها انتقال می‌دهند و به این ترتیب همه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان در جریان پیام‌های سلامتی قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول در ادامه افزود: رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماریهای واگیر و غیرواگیر و... از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش‌آموزی انتقال داده می‌شود.

حضرتقلی، در اهمیت برگزاری افتتاحیه سفیران سلامت تصریح کرد: برگزاری این مراسم تأثیر مثبتی در روند همکاری دانش‌آموزان با مراقبین سلامت و همسالان آنها خواهد گذاشت. در مراسم افتتاحیه همه برنامه‌ها از جمله مجری‌گری تا نمایش، سرود، سرود همگانی، دکلمه و... توسط سفیران سلامت اجرا خواهد شد.

وی آموزش و نهادینه کردن مفاهیم سلامت و بهداشت را از اهداف طرح سفیران سلامت دانست و خاطرنشان کرد: سفیران سلامت از جمله معلمین کوچک و آموزش دهندگانی هستند که دانش‌آموزان و همسالان آنها، تأثیر‌پذیری بیشتری نسبت به دیگرآموزش دهندگان خواهند داشت چون سفیران زبان هم‌سن‌و‌سالان خود را می‌دانند و بیشتر می‌توانند ارتباط برقرارکنند و همکلاسی‌های خود را آموزش دهند.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار