وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تکثیر حاج قاسم در نسل طوفان را نمایش خواهند داد

طرح شهیدعجمیان تبلور فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در جامعه تعلیم و تربیت است/ گام دوم طرح شهیدعجمیان قوی‌تر و منسجم‌تر اجرا خواهد شد

تهران (پانا) - مراسم رونمایی از اقدامات صورت گرفته در طرح شهید سید روح‌الله عجمیان (نهضت ملی بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار کشور) با حضور وزیر آموزش و پرورش امروز جمعه، ۱۲ آبان همزمان با سالروز شهادت شهید عجمیان در دبستان پسرانه آیت الله صدر شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تکثیر حاج قاسم در نسل طوفان را نمایش خواهند داد

رضامراد صحرایی در این مراسم، اظهار کرد: مسیر قوی شدن از مدرسه‌ها می‌گذرد و معلمان، کسانی هستند که کشور را به عظمت و قدرت خواهند رساند و آ‌موزش و پرورش، جایی است که کشور در آن ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه، چشمه جوشان پیشرفت و قوی شدن کشور است، خاطرنشان کرد: هرچه به این امر تاکید کنیم جا دارد چرا که کوچکترین غفلت از مدرسه، خسران بزرگ را در آینده به بار می‌آورد و ریشه همه کاستی‌ها و همچنین پیشرفت‌ها مدرسه است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین به ایجاد روحیه جهادی تاکید دارد، گفت: از ویژگی‌های دانش‌آموز که سند تحول بنیادین ترسیم کرده، داشتن روحیه تلاش، کار و مجاهدت است که تضمین‌کننده عاقبت به خیری بشریت است چرا که معادلات در کار جهادی ساده و عادی نیستند و اثر جهادگر بیش از ابزار کار اوست.

وی با بیان اینکه شهید و شهادت از افتخارات فرهنگ‌ ملی و شیعی ما است، اظهار کرد: شهدا تا زمانی که زنده بودند، یک نفر بودند اما وقتی شهید می‌شوند، روحیه آن‌ها در دانش‌آموزان دیگر تکثیر می‌شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، گفته بودند وقوع انقلاب در برنامه‌های ما قابل پیش‌بینی نبود. دلیل این امر این است که فرهنگ جهاد و شهادت، انسانی نیست و الهی است.

وی افزود: فرهنگ شهادت اینگونه است که یک جوان جهادگر تبدیل به فرهنگ و‌ مکتب می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: فردا دانش‌آموزان نشان خواهند داد که تکثیر حاج قاسم در نسل طوفان یعنی چه و نشان خواهند داد که آرمان، تبدیل به آرمان‌ها شده و شهید سیدروح‌الله عجمیان و امثال او چگونه جاودان می‌شوند.

صحرایی تصریح کرد: دانش‌آموزان با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان، جمله امام راحل مبنی بر اینکه «بکشید ما را، بیدارتر می‌شویم» را تفسیر خواهند کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کسی که روحیه جهادی پیدا می‌کند، تحول برای او معنای دیگری دارد و فرد جهادگر از نسل شهید آوینی است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در راستای بهسازی و شاداب‌سازی مدارس خاطرنشان کرد: این کار بزرگ، نمونه تبلور فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت در جامعه تعلیم و تربیت ما و یک حرکت امیدآفرین است که شاداب‌سازی و بهسازی ۱۰۰ هزار کلاس هدفگذاری شده بود و اکنون ۶۸ هزار کلاس انجام شده است و این کار نشان داد که می‌توانیم کارهایی انجام دهیم که تضمین‌کننده نشاط و پویایی با حداقل امکانات خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت دانش‌آموزان، اولیا، معلمان و سایر نهادها گفت: همه با هم در این مسیر تلاش کردند و نتیجه‌ای رقم خورد که امروز باعث امید در کشور شده است. این جهاد باید ادامه پیدا کند و به زودی گام دوم را خواهیم داشت و یک برنامه قوی‌تر و منسجم‌تر را به اجرا خواهیم رساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار