انتقال هوایی اقلام بشردوستانه به مصر برای کمک به غزه

تهران (پانا) - اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای درباره تحولات فلسطین، بدون محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، از آغاز عملیات انتقال هوایی اقلام بشردوستانه به مصر برای ارسال به مردم غزه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقال هوایی اقلام بشردوستانه به مصر برای کمک به غزه

این عملیات طبق بیانیه صادره «پل هوایی بشردوستانه اتحادیه اروپا» نامیده شده و شامل «چندین پرواز به مصر است تا کمک‌های انسان‌دوستانه به سازمان های حقوق بشری مستقر در غزه ارسال شود.»

بر اساس بیانیه یادشده، ۲ پرواز هوایی طی روزهای آتی به مصر انجام خواهد شد تا محموله‌های شامل سرپناه، دارو و بسته های بهداشتی را منتقل کند. اتحادیه اروپا در تداوم ژست‌های بشردوستانه، برای ارسال کمک‌های بیشتر از ذخایر اضطراری خود اعلام آمادگی کرده اما همچنان از طرح برقراری آتش‌بس کامل در غزه برای جلوگیری از تداوم کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین حمایت نمی‌کند.

سران ۲۷ کشور اروپایی پنجشنبه گذشته پس از ساعت‌ها بحث و بررسی درباره تحولات فلسطین، به صدور بیانیه‌ای انفعالی درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه به‌واسط وقفه‌هایی در میان درگیری‌ها اکتفا و از درخواست برای آتش‌بس کامل و توقف کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی صرف نظر کردند.

در این بیانیه شورای اروپا پس از محکوم کردن عملیات گروه‌های مقاومت فلسطین و تاکید بر حق ادعایی تل‌آویو برای دفاع از خود، خواستار «دسترسی مستمر، سریع، ایمن و بدون مانع مردم این منطقه به کمک‌های بشردوستانه از طریق تمام اقدامات لازم از جمله ایجاد کریدورهای بشردوستانه و توقف‌هایی» در جریان درگیری‌ها شده است.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه گذشته با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس تصریح کرد که کشتار غیرنظامیان در غزه مغایر قوانین بین‌المللی بشردوستانه است. او با این حال از طرح آتش‌بس‌ کامل در غزه حمایت نکرد و خواستار توقف موقت درگیری‌ها برای دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه شد.

این درحالیست که مجمع عمومی سازمان ملل متحد جمعه شب، پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه کامل و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی به رغم مخالفت ها و هشدار سازمان ها و نهادهای بین المللی همچنان ادامه دارد و این در حالیست که این رژیم به مسوولان مراکز درمانی از جمله بیمارستان قدس هشدار داده است که این بیمارستان را تخلیه کنند و مقامات بیمارستان اعلام کردند که انتقال ۴۰۰ بیمار میسر نیست.

در همین پیوند حماس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که ما به کشتاری دیگر در بیمارستان قدس هشدار می‌دهیم و جهانیان باید به مسؤولیت خود عمل کرده و مانع از ادامه جنگ و حملات علیه کودکان و غیرنظامیان در غزه شوند. همچنین وزارت بهداشت فلسطین: نگران تکرار فاجعه بیمارستان المعمدانی هستیم.

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران بی وقفه مناطق مسکونی و درمانی این منطقه است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه طی ۲۴ روز (تا دیروز) بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی به این منطقه را بیش از ۸۳۰۶ نفر اعلام کرده که ۷۰ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهد. شمار زخمی‌ها نیز بیش از۲۰ هزار نفر و تعداد مفقودی‌ها هم ۲ هزار نفر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار