مشاور آموزشگاه دخترانه شایستگان در کارگاه آموزشی پیشگیری از اختلالات دانش‌‌آموزان:

پیوند خانه و مدرسه گامی بزرگ جهت پیشگیری از اختلالات روحی و روانی دانش‌آموزان است

ملارد (پانا) - مشاور آموزشگاه دخترانه شایستگان ملارد، در کارگاه آموزشی پیشگیری از اختلالات روحی و روانی دانش‌آموزان، پیوند خانه و مدرسه را گامی بزرگ در جهت پیشگیری از اختلالات روحی و روانی و پیشرفت علمی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۶۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پیوند خانه و مدرسه گامی بزرگ جهت پیشگیری از اختلالات روحی و روانی دانش‌آموزان است

فریده پور‌مرادی، مشاور آموزشگاه شایستگان ملارد، در کارگاه آموزشی اختلالات روحی و روانی دانش‌آموزان، بیان کرد: مشکلات روحی و روانی دانش‌آموزان در جامعه کنونی و دوران بلوغ آن‌ها، باعث بروز بسیاری از رفتار‌‌ها می‌شود که آن‌ها را در موقعیت‌های مختلف تهدید می‌کند. دانش‌آموزان یکی از اساسی‌ترین مواردی هستند که همیشه و در هر مکانی نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارند که این امر در مدرسه توسط مشاورین مدارس صورت می‌گیرد، مشاورین مدارس با تحلیل و بررسی نیاز‌ها و مشکلات دانش‌آموزان در مدارس تلاش می‌کنند به مسائل‌ مختلف آن‌ها در زندگی کمک کنند. اما یکی از تاثیرگذار‌ترین عامل پیشگیری و درمان مشکلات دانش‌آموزان، پیوند صحیح خانه و مدرسه است.

وی در خصوص پیشگیری از مشکلات دوره نوجوانی دانش‌آموزان تصریح کرد: پیوند خانه و مدرسه باعث می‌شود تا مشاورین مدارس از مشکلات و نیاز‌های دانش‌آموزان آگاهی کامل داشته باشند و با اطلاعات بیشتری نسبت به حل مسائل آن‌ها در مدرسه بپردازند. همچنین دانش‌آموزان می‌توانند با بیان مشکلات روحی و روانی خود در مدرسه، گامی مثبت در جهت جلوگیری از استرس و اضطراب خود بردارند. زیرا یکی از مهم‌ترین عامل جلوگیری از استرس و اضطراب دانش‌‌آموزان در مدارس، حل مشکلات روحی و روانی آن‌ها در مدرسه است.

پور‌مرادی ادامه داد: تربیت صحیح نوجوانان و کوشش و همکاری متقابل خانه و مدرسه، زمینه را برای پیشرفت روزمره دانش‌آموزان ایجاد می‌کند. به‌طوری که امروزه پیوند مستمر خانه و مدرسه و ارتباط متقابل اولیا و مربیان، به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تعلیم و تربیت مطرح است. زمانی که والدین مسئولیت تربیت و پرورش دانش‌آموزان را به مدرسه محول می‌کنند و از نیاز‌ها و ضرورت‌های فرزندان خود آگاهی ندارند، پیشرفت و پرورش فکری دانش‌آموزان آسیب می‌بیند زیرا پرورش و پیشرفت دانش‌آموزان با پیوند صحیح خانه و مدرسه اتفاق می‌افتد.

وی خطاب به والدین افزود: تعامل خانه و مدرسه، موجب شناخت استعداد‌ها و افزایش خلاقیت دانش‌آموزان می‌شود و توانایی درک دانش‌آموزان با توجه به تفاوت‌های فردی و برخورد‌های متفاوت آن‌ها می‌تواند منجر به پیشرفت‌های تحصیلی شود. پیوند خانه و مدرسه تعامل پیشنهاد‌ها و طرح‌های مفید آموزش که از طرف والدین ارائه می‌شود، توسط اولیا و مدارس می‌تواند سبب افزایش بازدهی مدرسه و پیشرفت روند آموزش در مدرسه شود.

مشاور آموزشگاه شایستگان ملارد، تأکید کرد: والدین با شناخت نیاز‌ها و مشکلات دانش‌آموزان می‌توانند گامی مثبت در جهت پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بردارند؛ زیرا با حل مشکلات روحی و روانی دانش‌آموزان، میزان آرامش آن‌ها افزایش می‌یابد و زمینه‌ساز پرورش علمی و فکری دانش‌آموزان می‌شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار