معاون استاندار قم:

پیاده‌روی زائران عراقی از سلفچگان قم تا حرم حضرت معصومه (س) برپا می‌شود

قم (پانا) - معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س) آیین پیاده‌روی زائران عراقی از سلفچگان تا حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۵۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پیاده‌روی زائران عراقی از سلفچگان قم تا حرم حضرت معصومه (س) برپا می‌شود

ابوالقاسم مقیمی، معاون فرهنگی،اجتماعی و زیارت استانداری قم روز یکشنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم، اظهار کرد: چند سالی است که زائران عراقی در ایام شهادت حضرت معصومه(س) از سلفچگان به صورت پیاده به سمت حرم مطهر بانوی کرامت راهپیمایی می‌کنند؛ ضرورت دارد تامین نیازمندی‌ها و ایمنی این مسیر نیز انجام شود.

مقیمی گفت: هرساله با فرارسیدن سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، موجی از رخدادها و رویدادهای فرهنگی اجتماعی پیرامون مقام و شخصیت این بانوی کرامت در قم برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: از سال ۹۷ با تصویب «روز قم» توسط شورای فرهنگ عمومی استان قم، در معرفی حضرت معصومه(س) و جایگاه ایشان به‌عنوان یکی از زنان شاخص جهان تشیع بسیار موثر بوده و شهادت این بانوی عظیم الشان نیز مورد توجه بیشتر شیعیان در اقصی نقاط جهان واقع شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با حضور گسترده‌تر هییت‌ها، مواکب و مردم در شهر مقدس قم به این مناسبت هستیم، مطرح کرد: ضرورت دارد با تامین مایحتاج مورد نیاز استان و پذیرایی مناسب و در شأن زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بتوانیم آسایش و رفاه زائران در این ایام را فراهم کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، از سه روز قبل از شهادت، سیاه‌پوشی شهر مقدس قم طی مراسمی در حرم مطهر آغاز می‌شود و مناسب عزای حضرت معصومه(س) به مدت سه شبانه روز با محوریت حرم مطهر بانوی کرامت برپا می‌شود.

مقیمی تصریح کرد: از همه هیات‌ها، مساجد، مواکب و گروه‌های مردمی و جهادی و کسبه محترم برای برپایی مواکب پذیرایی‌ و ایستگاه‌های صلواتی و استقبال از زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) دعوت می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار