بانوی برنزی قایقرانی ایران در بازی‌های آسیایی در گفت‌وگو با پانا:

آموزش‌و‌پرورش تقویت‌کننده زیربنای ورزش قهرمانی کشور است

شناسایی و تقویت نخبگان ورزش کشور باید از مدارس ابتدایی‌ کلید بخورد

تهران (پانا) - دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو با تأکید بر اینکه آموزش‌و‌پرورش تقویت‌کننده زیربنای ورزش قهرمانی کشور است، گفت ظرفیت بالای آموزش‌و‌پرورش باید جدی گرفته شود.

کد مطلب: ۱۴۱۴۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌و‌پرورش تقویت‌کننده زیربنای ورزش قهرمانی کشور است

هدیه کاظمی، ملی‌پوش قایقرانی کشور در کایاک یک‌نفره ۵۰۰ متر بانوان بازی‌‎های آسیایی هانگژو صاحب مدال ارزشمند برنز شد.

کاظمی در رقابت با حریفانی از هند، کره، سنگاپور، ژاپن، چین، قزاقستان، ازبکستان و تایلند با زمان ۲:۰۰.۶۳۵ ‌صاحب مدال ارزشمند برنز شد. در این رقابت نمایندگان چین و سنگاپور اول و دوم شدند.

کاظمی که متولد ۱۴ تیر‌ سال ۱۳۷۳ است، به مدت 14 سال عضو تیم ملی کشورمان است. وی در دوره‌های گذشته، برای نخستین بار در بخش بانوان در تاریخ رشته قایقرانی در المپیک آسیایی موفق به کسب مدال شده بود.

هدیه کاظمی در مسابقات قایقرانی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ آلمان یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایران بود. او در کایاک ۲۰۰ و ۱۰۰۰ متر به فینال A صعود کرد و در کایاک ۵۰۰ متر هم به فینال B رفت.

به بهانه این افتخارآفرینی با این نخبه قایقرانی کشور ‌به گفت‌وگو نشستیم.

کاظمی درباره سطح بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: «بازی‌های آسیایی هانگژو از سطح بالایی برخوردار بود و برای همه کشورها اهمیت ویژه‌ای داشته و دارد و رنکینگ ورزشی کشورها در این رقابت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

دارنده مدال برنز باز‌ی‌های آسیایی هانگژو افزود: «کشورها برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو تلاش زیادی در رشته‌های مختلف برای آماده‌سازی ورزشکاران با هدف تصاحب مدال انجام دادند.»

کاظمی تأکید کرد: «رقبای ما در رشته قایقرانی از آمادگی بالایی برخوردار بودند. ما تمرینات و مسابقات سختی را برای رقابت‌های قهرمانی آسیا پشت سر گذاشتیم و توانستیم مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو را به ویترین افتخارات ورزش ایران اضافه کنیم.»

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو درباره ظرفیت آموزش و پرورش در ترسیم آینده روشن برای ورزش قهرمانی کشور، بیان کرد: «‌آموزش‌و‌پرورش تقویت‌کننده زیربنای ورزش قهرمانی کشور است.»

کاظمی با اشاره به اینکه باید ساعات ورزش در مدارس بیش از گذشته جدی گرفته شوند، تصریح کرد: «‌جرقه شناسایی نخبگان ورزش قهرمانی کشور از مدارس زده می‌شود.»

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو با تأکید بر اینکه ظرفیت بالای آموزش و پرورش باید جدی ‌گرفته شود، اضافه کرد: «تقویت و شناسایی نخبگان ورزش کشور از مدارس ابتدایی باید کلید بخورد و نگاه ویژه‌ای به توانایی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی اعمال شود.»

کاظمی با بیان اینکه تعامل وزارت ورزش با آموزش و پرورش در بسترسازی کشف نخبگان ورزشی بسیار مهم است‌، گفت: «مسابقات آموزشگاه‌ها و المپیادها باید ویژه مورد توجه قرار بگیرد.»

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی هانگژو اظهار داشت: «کمیته‌های استعدادیابی فدراسیون‌ها در جریان برگزاری مسابقات المپیاد و استعدادهای برتر باید حضور داشته باشند و نخبگان ورزشی را شناسایی و به سمت حرکت در مسیر ورزش قهرمانی هدایت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار